IF1512 Introduction to FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF1512 Finansa Giriş Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİYAZİ BERK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Bu ders Uluslarası Finans Bölümündeki ilk derstir. Bu dersin amacı öğrencilerin ileride alacakları dersler için temel bir altyapı kazanmasıdır, ve bu amaç dersin sermaye piyasalarına ve kurumsal finansmana giriş niteliğinde olması sayesinde gerçekleşecektir. Sömestr sonunda öğrenciden başlıca finansal kavramları öğrenmiş olması ve daha da önemlisi mantıklı ve sistematik bir biçimde finansal düşünce altyapısı kazanmış olması beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Bir şirketin yapısını öğrenebilmek; hissedarları, zenginlik maksimizasyonu hedefini, "principal agent" problemini anlayabilmek
II.Finansal piyasaların işleyişini anlayabilmek
III.Finansal piyasaların ve kurumların yapısı hakkında temel kavramların farkına varmak
IV.Paranın zaman değerini, bugünkü değeri ve gelecek de3ğeri öğrenebilmek
V.Menkul kıymetlerin piyasalarda nasıl fiyatlandığını anlayabilmek
VI.Finansın temel kavramlarını öğrenebilmek

Dersin İçeriği

principal agent, Finansal piyasaların işleyişi, Finansal piyasaların ve kurumlar, .Paranın zaman değeri, fiyatlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ticari İşletme Çeşitleri, Kurumsal Şirket Organizasyonu, Finansal Yönetimin Rolü, Finansal Yönetim Kararları
2) Şirketin Hedefleri, Kar Maksimizasyonu ve Hissedarların Zenginlik Maksimizasyonu, "Principal Agent" Problemi, Bilgi Asimetrisi
3) Finansal Ortam: Piyasalar, Kurumlar, ve Faiz Oranları
4) Finansal Sistem, Sermaye Piyasaları, Para Piyasaları, Birincil-İkincil Piyasa, Finansal Kurumlar, Finansal Araçlar.
5) Bir Şirketin Temem Mali Tabloları: Bilançoyu Tanıma,;Varlıklar, Yükümlülükler, Özkaynaklar
6) Gelir Tablosuna Genel Bakış, Vergilendirilmemiş Gelir Kavramı ve Net Kar.
7) Faiz oranları, Reel-Nominal Faiz Oranları, Basit Faiz, Bileşik Faiz
8) Paranın Zaman Değeri, Fırsat Maliyeti, Bugünkü ve Gelecekteki Değer
9) "Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, Risk ve Getiri Oranı
10) "Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, "Yıllık Düzenli Gelir" Tabloları
11) Tahvil Özellikleri, Tahviller Nasıl Alınır ve Satılır, Tahvil Değerlemesi
12) Bonoların Özellikleri, Bonolar Nasıl Alınır ve Satılır, Bonoların Fiyatlanması, Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki.
13) Hisse Senetlerinin Özellikleri, Sermaye Kazancı, Temettü Geliri, Adi Hisse Senetleri, İmtiyazlı Hisse Senetleri
14) Hisse Senetleri Nasıl Alınır ve Satılır, Hisse Senetlerinin Nasıl Fiyatlanır, Kapitalizasyon Oranı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, Sixth Edition.
Diğer Kaynaklar: Mevcut değil

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 2 40 80
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.