Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ticari İşletme Çeşitleri, Kurumsal Şirket Organizasyonu, Finansal Yönetimin Rolü, Finansal Yönetim Kararları
|
|
2) |
Şirketin Hedefleri, Kar Maksimizasyonu ve Hissedarların Zenginlik Maksimizasyonu, "Principal Agent" Problemi, Bilgi Asimetrisi
|
|
3) |
Finansal Ortam: Piyasalar, Kurumlar, ve Faiz Oranları
|
|
4) |
Finansal Sistem, Sermaye Piyasaları, Para Piyasaları, Birincil-İkincil Piyasa, Finansal Kurumlar, Finansal Araçlar.
|
|
5) |
Bir Şirketin Temem Mali Tabloları: Bilançoyu Tanıma,;Varlıklar, Yükümlülükler, Özkaynaklar
|
|
6) |
Gelir Tablosuna Genel Bakış, Vergilendirilmemiş Gelir Kavramı ve Net Kar.
|
|
7) |
Faiz oranları, Reel-Nominal Faiz Oranları, Basit Faiz, Bileşik Faiz
|
|
8) |
Paranın Zaman Değeri, Fırsat Maliyeti, Bugünkü ve Gelecekteki Değer
|
|
9) |
"Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, Risk ve Getiri Oranı
|
|
10) |
"Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, "Yıllık Düzenli Gelir" Tabloları
|
|
11) |
Tahvil Özellikleri, Tahviller Nasıl Alınır ve Satılır, Tahvil Değerlemesi
|
|
12) |
Bonoların Özellikleri, Bonolar Nasıl Alınır ve Satılır, Bonoların Fiyatlanması, Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki.
|
|
13) |
Hisse Senetlerinin Özellikleri, Sermaye Kazancı, Temettü Geliri, Adi Hisse Senetleri, İmtiyazlı Hisse Senetleri
|
|
14) |
Hisse Senetleri Nasıl Alınır ve Satılır, Hisse Senetlerinin Nasıl Fiyatlanır, Kapitalizasyon Oranı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |