FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4201 | Anadolu Sigorta- Sigortacılık Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİYAZİ BERK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerini, temel sigortacılık, sigorta hukuku, Türkiye’deki sigorta uygulamaları ve sigortacılık alanları hakkında teorik bilginin ötesinde iş yaşamında karşılaşacakları uygulamalarla tanıştırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sigorta Yönetimi, Sigorta Nedir?, Sigorta Hakkında Temel Bilgiler, Sigortacılık Kanunu, Türkiye'de Sigortacılığın Gelişimi, Sigortacılık ve Hasar Uygulamaları Çeşitleri (Sağlık, Kaza, Yangın-Hırsızlık, Mühendislik, Denizcilik, ve Sorumluluk Sigortası), Acenteler Gözüyle Sigortacılık, Reasürans, Reasürans Çeşitleri, Aktürya Nedir?, Türkiye'de Aktüerya, Aktüeryanın Hayat Sigortasındaki Önemi |
-Sigortaya Giriş –Sigorta Hukuku -Aktüerya -Sağlık Sigortaları -Kaza Sigortaları – I -Kaza Sigortaları – II -Yangın Sigortaları -Hırsızlık Sigortaları -Mühendislik Sigortaları – I -Mühendislik Sigortaları – II -Nakliyat Sigortaları – I -Nakliyat Sigortaları – II -Sorumluluk Sigortaları – I -Sorumluluk Sigortaları – II -Reasürans |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sigortaya Giriş | Okuma |
2) | Sigorta Hukuku | Okuma |
3) | Aktüerya | Okuma |
4) | Sağlık Sigortaları | Okuma |
5) | Kaza Sigortaları – I | Okuma |
6) | Kaza Sigortaları – II | Okuma |
7) | Yangın Sigortaları | Okuma |
8) | Hırsızlık Sigortaları | Okuma |
9) | Mühendislik Sigortaları – I | Okuma |
10) | Mühendislik Sigortaları – II | Okuma |
11) | Nakliyat Sigortaları – I | Okuma |
12) | Nakliyat Sigortaları – II | Okuma |
13) | Sorumluluk Sigortaları – I | Okuma |
14) | Sorumluluk Sigortaları – II Reasürans | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Risk Management and Insurance, James Trieschmann |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Proje | 14 | 38 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |