Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Küreselleşen iş dünyasında doğru ve etkin iletişim, artık başarının vazgeçilmez unsurlarından biri haline geldi. Gerek mesajların amaca en uygun biçim ve zamanda verilmesi, gerek tarafların çalışmalarını sürdürürken birbirini net olarak anlaması çok önem taşıyor. Bazen bir tek yazı, rapor, teklif veya sunum, bir şirketin tüm vitrini yerine geçerek çok önemli bir iş bağlantısına karar verilmesine veya reddedilmesine neden olabiliyor. Bu ders, iş hayatında iletişiminde bulunanların bilmesi gereken yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim teknik ve teknolojilerini uygulamalı olarak vermeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparken iletişimin kültürel yanını da vurgular. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Communication at Work |
Adler et al. Ch. 1 |
2) |
Communication, Culture and Work |
Adler et al. Ch. 2 |
3) |
Personal Skills: Listening |
Adler et al., Ch. 3 |
4) |
Personal Skills: Verbal & Nonverbal Messages |
Adler et al., Ch. 4 |
5) |
Personal Skills: Interpersonal Skills and Success |
Adler et al., Ch. 5 |
6) |
Personal Skills: Principles of Interviewing |
Adler et al., Ch. 6 |
7) |
Working in Groups: Leading and Working in Teams |
Adler et al., Ch. 7 |
8) |
Ara Sinav |
|
9) |
Working in Groups: Effective Meetings |
Adler et al., Ch. 8 |
10) |
Making Effective Presentations: Developing and Organizing the Presentation |
Adler et al., Ch. 9 |
11) |
Making Effective Presentations: Delivering the Presentation |
Adler et al., Ch. 11 |
12) |
Making Effective Presentations: Types of Business Presentations
|
Adler et al., Ch. 12 |
13) |
How to Write Effective CVs |
|
14) |
Grup Odevi Sunumlari |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. |
|
3) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
4) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
5) |
Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
6) |
İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. |
|
7) |
İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. |
|
8) |
Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. |
|
9) |
İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. |
|
10) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
11) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
2 |