FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4948 | Örgütsel Davranış | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere bireylerin kurum içindeki davranışlarını anlama esasına dayalıdır. Bu doğrultuda bireyin algı, tutum, inanç ve değerlerinin davranışa yansıması, bireyin belirtilen psikolojik süreçlerinin grup içindeki davranışını yönlendirmesi ve tüm bu davranışların doğru şekilde yönlendirilmesinin anlaşılmasını içermektedir. Ayrıca, Organizasyonların tanımalarına ve çağdaş organizasyon yapıları içinde “yönetici” rolü oynayan çalışanları esas alarak, yöneticilik işinin kapsamı, ana unsurları, kullanılan başlıca teknik ve süreçleri, bunlardaki değişmeleri, mevcut teori ve araştırma bulgularının ışığı altında sistemli bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu incelemede özellikle; yöneticilik işinin gerçekleştirildiği ortamın (organizasyonun) yapı ve işleyişi ile yöneticilik işini yaparken kullanılan temel ve süreçler esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Örgütsel Davranışındaki farklı analiz düzeylerini araştırır 2. Örgütsel Davranışa katkı sağlayan farklı disiplinleri öğrenir 3. Bireysel farklılıkların kurum içinde ne tür bir etki sağladığını anlar 4. Çalışan bağlılığını arttırmak için gerekebilecek motivasyonel stratejileri geliştirir 5. Çalışanların iş tutumlarının ölçümlerini yenilikçi yollarla araştırır 6. İş ortamında oluşabilecek belirli davranışsal problemleri anlar 7. Çalışan-yönetici ilişkisi ile ilgili güçlü bakış açıları geliştirir |
1.hafta: Giriş: Yönetimin Tanımı ve Örgütsel Davranış 2.hafta: Algılama ve Atfetme Süreçleri 3.hafta: Örgütlerde Tutumlar ve Tutum-Davranış İlişkisi 4.hafta: Kişilik ve Kişisel Farklılıkların Analizi 5.hafta: Örgüt Kültürü 6.hafta: Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar 7.hafta: Örgütlerde Güdüleme (Motivasyon) ve İş’de Monotonluk Sorunları ve Önlenmesi 8.hafta: Ara sınav 9.hafta: Liderlik ve Lider Davranışının Analizi 10.hafta: Örgütlerde Takım Yönetimi 11.hafta: İletişim 12.hafta: Örgütlerde Çatışma ve Çatışmanın Çözümlenmesi 13.hafta: Örgütlerde Yönetime Katılma 14.hafta: Örgüt Geliştirme ve Örgüt Geliştirme Teknikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Örgütsel Davranış Nedir | |
2) | 2. Hafta: Bireysel Davranışın Temelleri | |
3) | 3. Hafta: Tutumlar ve İş Tatmini | |
4) | 4. Hafta: Kişilik ve Değerler | |
5) | 5. Hafta: Algı ve Bireysel Karar Verme | |
6) | 6. Hafta: Motivasyon Kavramları | |
7) | 7. Hafta: Tekrar | |
8) | 8. Hafta: Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara | |
9) | 9. Hafta: Duygular ve Ruh Hali | |
10) | 10. Hafta: Grup Davranışının Temelleri ve Çalışma Takımlarını Anlama | |
11) | 11. Hafta: İletişim | |
12) | 12. Hafta: Liderliğe Temel Yaklaşımlar ve Liderlikte Güncel Konular | |
13) | 13. Hafta: Güç ve Politika | |
14) | 14. Hafta: Çatışma ve Müzakere |
Ders Notları / Kitaplar: | Text Book Organizational Behavior (2007), 14th ed., by Robbins & Judge, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text Organizational Behavior 12th ed. (2011), by Fred Luthans, McGraw Hill |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 110 |
Ödevler | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 165 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |