İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4948 | Örgütsel Davranış | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere bireylerin kurum içindeki davranışlarını anlama esasına dayalıdır. Bu doğrultuda bireyin algı, tutum, inanç ve değerlerinin davranışa yansıması, bireyin belirtilen psikolojik süreçlerinin grup içindeki davranışını yönlendirmesi ve tüm bu davranışların doğru şekilde yönlendirilmesinin anlaşılmasını içermektedir. Ayrıca, Organizasyonların tanımalarına ve çağdaş organizasyon yapıları içinde “yönetici” rolü oynayan çalışanları esas alarak, yöneticilik işinin kapsamı, ana unsurları, kullanılan başlıca teknik ve süreçleri, bunlardaki değişmeleri, mevcut teori ve araştırma bulgularının ışığı altında sistemli bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu incelemede özellikle; yöneticilik işinin gerçekleştirildiği ortamın (organizasyonun) yapı ve işleyişi ile yöneticilik işini yaparken kullanılan temel ve süreçler esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Örgütsel Davranışındaki farklı analiz düzeylerini araştırır 2. Örgütsel Davranışa katkı sağlayan farklı disiplinleri öğrenir 3. Bireysel farklılıkların kurum içinde ne tür bir etki sağladığını anlar 4. Çalışan bağlılığını arttırmak için gerekebilecek motivasyonel stratejileri geliştirir 5. Çalışanların iş tutumlarının ölçümlerini yenilikçi yollarla araştırır 6. İş ortamında oluşabilecek belirli davranışsal problemleri anlar 7. Çalışan-yönetici ilişkisi ile ilgili güçlü bakış açıları geliştirir |
1.hafta: Giriş: Yönetimin Tanımı ve Örgütsel Davranış 2.hafta: Algılama ve Atfetme Süreçleri 3.hafta: Örgütlerde Tutumlar ve Tutum-Davranış İlişkisi 4.hafta: Kişilik ve Kişisel Farklılıkların Analizi 5.hafta: Örgüt Kültürü 6.hafta: Örgütlerde Gruplar ve Grupsal Farklılıklar 7.hafta: Örgütlerde Güdüleme (Motivasyon) ve İş’de Monotonluk Sorunları ve Önlenmesi 8.hafta: Ara sınav 9.hafta: Liderlik ve Lider Davranışının Analizi 10.hafta: Örgütlerde Takım Yönetimi 11.hafta: İletişim 12.hafta: Örgütlerde Çatışma ve Çatışmanın Çözümlenmesi 13.hafta: Örgütlerde Yönetime Katılma 14.hafta: Örgüt Geliştirme ve Örgüt Geliştirme Teknikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Örgütsel Davranış Nedir | |
2) | 2. Hafta: Bireysel Davranışın Temelleri | |
3) | 3. Hafta: Tutumlar ve İş Tatmini | |
4) | 4. Hafta: Kişilik ve Değerler | |
5) | 5. Hafta: Algı ve Bireysel Karar Verme | |
6) | 6. Hafta: Motivasyon Kavramları | |
7) | 7. Hafta: Tekrar | |
8) | 8. Hafta: Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara | |
9) | 9. Hafta: Duygular ve Ruh Hali | |
10) | 10. Hafta: Grup Davranışının Temelleri ve Çalışma Takımlarını Anlama | |
11) | 11. Hafta: İletişim | |
12) | 12. Hafta: Liderliğe Temel Yaklaşımlar ve Liderlikte Güncel Konular | |
13) | 13. Hafta: Güç ve Politika | |
14) | 14. Hafta: Çatışma ve Müzakere |
Ders Notları / Kitaplar: | Text Book Organizational Behavior (2007), 14th ed., by Robbins & Judge, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text Organizational Behavior 12th ed. (2011), by Fred Luthans, McGraw Hill |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 110 |
Ödevler | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 165 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |