BA4214 E-Business and Internet MarketingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4214 E-İşletme ve İnternet Pazarlaması Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Internet ortamında gerçekleştirilebilecek değişik pazarlama kampanyalarını planlayıp yönetmeyi sağlayacak bilgi birikimini sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. E-işletmeler ile ilgili sorun ve fırsatları belirleyebilir.
2. Kritik bir bakış açısı ile yorumlayabilir.
3. Yeni fikirler üretebilir.
4. Bu fikirleri değerlendirebilir.
5. E-pazarlama stratejileri konusunda bilgi sahibi olur.
6. Profesyonel bir şekilde bir iş fikrinin nasıl işe dönüştürülebileceğini ve uygulanabilceğini açıklayabilir.
7. Farklı iş modelleri için e-pazarlama stratejileri oluşturabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste, internet altyapısı, internette pazarlama, internet sayfası hazırlama, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya kullanımı, viral pazarlama gibi konular başta olmak üzere digital pazarlama ile ilgili kavramların teorik ve pratik boyutları incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnternet Pazarlamasına Giriş
2) www Tarihçesi, İnternet Temelleri
3) Dijital İş Modelleri
4) Pazarlama Karması ve Dijital Medya
5) Hizmetler Endüstrileri www
6) e-Ticaret, Ödemeler, Güvenlik, Hukuki ve Etik Konular
7) Tekrar
8) Web Sayfası Tasarım İlkeleri
9) Pazarlama, Reklam ve Halkla İlişkilerde Değişen Kurallar
10) E-Postalar, Spamlar, Banner ve Popup Reklam Türleri, Medya Zengin Reklamcılık, Medya Paylaşım Sitelerinde Video Reklamlar, Reklam Oyunları
11) Bloglar, Mikrobloglar, Forumlar, Wiki'ler, Podcasting
12) Arama Motoru Optimizasyonu
13) Mobil Pazarlama
14) e-İşin Geleceği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Social Media Marketing", Melissa and Donald Barker & Nicholas Bormann, Cengage Learning, 2013.
Diğer Kaynaklar: eMarketing eXcellence, Dave Chaffey & PR Smith, Elsevier Publishing, 2009

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 71
Toplam İş Yükü 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.