BA3567 Principles of MarketingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİŞ HEKİMLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİŞ HEKİMLİĞİ
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA3567 Pazarlamanın Temel İlkeleri Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, katılımcıları dinamik ortamlarda pazarlama yönetimi stratejilerini etkili bir şekilde geliştirmek, değerlendirmek ve uygulamak için temel pazarlama kavramları ve teorileriyle tanıştırmak üzere tasarlanmıştır. Gelişen pazarlama ortamını vurgulayan ders, pazarlama kavramı, stratejik planlama, tüketici davranışı ve pazarlama karmasının unsurları gibi temel konuları kapsayacaktır. Katılımcılar segmentasyon, hedefleme ve konumlandırmayı derinlemesine inceleyeceklerdir. Öğrenme, pazarlama stratejisi geliştirmedeki sorunları ve fırsatları analiz etmek için çerçeveler ve kavramsal araçlar uygulamaya odaklanarak vaka çalışmaları ve sınıf içi tartışmalarla güçlendirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1. Pazarlama ile ilgili temel kavramları ve süreçleri tanımlama
2. İşletmeler için pazarlamanın rolünü ve önemini anlama
3. Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama ilişkiyi ve farklılıkları değerlendirme
4. Pazar segmentasyonu, hedef pazar seçimi ve konumlandırma hakkında bilgi sahibi olma.
5. Pazarlama karması (ürün, fiyat, promosyon ve dağıtım) hakkında bilgi edinme.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Teknoloji Destekli Öğrenme, Anlatım, Tartışma şeklindedir.
Pazarlama İlkeleri dersi, pazarlamanın temel kavramlarını, süreçlerini ve stratejilerini öğretir. Bu ders, pazar araştırması, hedef kitle belirleme ve pazarlama karması gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili pazarlama planları oluşturma ve uygulama becerilerini geliştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Bölüm 1
3) Bölüm 2 Quiz
4) Bölüm 3 Quiz
5) Vize 1 ONLINE
6) Bölüm 7 Quiz
7) Bölüm 8 Quiz
8) 2. vize sınıfta
9) Bölüm 10 Quiz
10) Bölüm 12 Quiz
11) Bölüm 14 Quiz
12) Bölüm 15 Quiz
13) Bölüm 18 (rekabet avantajı yaratma) Quiz
14) Dönem tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler/Armstrong, Principles of Marketing, 18.edition, Global Edition. Pearson
Diğer Kaynaklar: Students are expected to register for the online book( https://www.pearson.com/mylab) . This book will be used for Marketing Management course next semester!!
So you will be using the same book for 2 courses.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 9 % 15
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 56
Ödevler 9 27
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik uygulamasında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler ve bilimsel davranır.
2) Mesleki uygulamalarda profesyonellik ve etiği benimser.
3) Meslektaşları, hasta yakınları, hastalar ve interdisipliner ortamlarda iyi iletişim kurar.
4) Bireysel ve toplumsal diş hekimliği uygulamalarında sağlıklılığı önceler.
5) Mesleki uygulamasında kurumsal liderlik ve yönetim kurallarını uygular.
6) Mesleki uygulamasında bilişim teknolojilerini izler ve uygular.
7) Klinik uygulamalarında tanı ve tedavi süreçlerindeki mesleki kurallarını dikkate alır.
8) Mesleğinin gelişimi açısından girişimciliği destekler.
9) Sürekli teknolojik ve mesleki gelişimini sağlar.