BA3560 Marketing ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA3560 Pazarlama Yönetimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilerin, pazarlama yönetimi ile ilgili kavramları derinlemesine anlamalarını sağlayarak, karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarına sorgulayıcı düşünme yöntemi ile etkin çözümler üretebilmelerini sağlamaktır. Bugünkü piyasa şartlarının yeni öğelerini anlamak ve bu karmaşık çevreye uygun pazarlama stratejileri geliştirebilmek işletmelerin başarısı için büyük öne taşımaktadır.
Bu sebeple ders, öğrencilere kavramları içselleştirmelerini sağlamanın yanısıra güncel örneklerle çözüm üretme becerileirni de geliştirmeyi hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabilmelidir:

1. Pazar odaklılık kavramını ve kurumsal performansla ilişkisini anlamak.
2. Müşteriye daha fazla değer sunmak ve müşteri odaklı bir pazarlama stratejisi oluşturmak için şirketi analiz etmek.
3. Her segment için etkili pazarlama stratejileri tasarlamak üzere segmentasyon alternatiflerini anlamak ve markaları farklılaştırmak için farklı konumlandırma stratejileri belirlemek.
4. Ürün ve hizmetlerin özelliklerini ayırt ederek hedef segment için değer yaratacak şekilde tasarlamak.
5. Pazar tabanlı fiyatlandırma stratejileri uygulamak ve müşteri değeri yaratmada etkili dağıtım kanalı tasarımının önemini anlamak.
6. Entegre iletişim karışımının önemini anlayarak etkili iletişim stratejileri geliştirmek ve dinamik bir iş ortamında başarı için rekabetçi stratejiler tasarlamak üzere rekabetçi ortamı analiz etmek.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Vaka Çalışması, Teknoloji Destekli Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Uygulama, Gözlem, Tartışma, Problem Çözme şeklindedir.
Ders temel pazarlama konseptlerini (Bölümlendirme,hedef kitle,konumlandırma) içermektedir.Bunun haricinde pazarlama çevresi gibi konularıda içermektedir.Derste örnek olay analizleri ve makaleler tartışılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş/ Bölüm 1
2) Bölüm 2&3 Grupları Oluşturma Gerekliliği
3) Bölüm 7 Vaka Çalışmaları 2-3. Bölüm
4) Bölüm 8&9 Vaka Çalışmaları 7. Bölüm
5) Bölüm 10&11 Vaka Çalışmaları 8-9. Bölüm Marka seçimi
6) Bölüm 12&13 Vaka Çalışmaları 10-11. Bölüm
7) Bölüm 14 Vaka Çalışmaları 12. Bölüm
8) Vize Sınavı
9) Bölüm 17-18 Vaka Çalışmaları 14.bölüm
10) İnceleme Vaka Çalışmaları 17-18.bölüm
11) Sunumlar Her hafta 3-4 grup
12) Sunumlar Her hafta 3-4 grup
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler/Armstrong, Principles of Marketing, 18.edition, Global Edition. Pearson (The same book used in BA3567 Principles of Marketing Course)
Diğer Kaynaklar: Students are expected to register for the online book https://www.pearson.com/mylab) to follow the course content and be able to complete the on line exams/ quizzes.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 7 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Proje 1 5 5
Küçük Sınavlar 7 3 21
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2