LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3464 | Yönetim Bilimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Excel veya spreadsheet kullanımı ile ilgili web siteleri ve Solver eklentisi bilgisi. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler analitik modelleme araçlarını tanıyacak ve bu araçları kullanarak iş hayatına ait problemleri modellemeleri istenir. Excel benzeri tablolama yazılımlsrı günümüzün örgütlerinde problemlerinin modellenmesi ve çözümünde de yadsınamaz bir önem / kullanım kazanmaktadır. Böylece, bu derste öğrencilere elektronik modelleme kavramları tanıtılacak ve orta düzeyde tablolama yazılımı kullanmaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modellemenin önemini ve matematiksel modelleme aşamalarını bilir. 2. Belirli ve Rassal modelleri ayırt edebilir. 3. Doğrusal ve Tam Sayılı programlama modelleme yetkinliğine sahiptir. 4. Çok Kriterli Karar Modellerini kurabilir. 5. Duyarlılık analizi yapabilir. 6. Ağ modellerini ayırt edebilir. |
Yöneylem Araştırması ve modelleme açıklaması tanıtılmaktadır. Tartışılan konular arasında: Böyle Doğrusal Programlama, Tamsayılı Programlama, Çok kriterli programlama ve Olasılıksal modelleme araçları, simülasyon ve kuyruk gibi Deterministik modeller. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basit matematiksel modellemeler, Başabaş noktası | |
2) | Doğrusal programlama (DP) modellemesi | |
3) | Bilgisayar kullanarak Doğrusal Programlama modeli çözümü | Excel kullanımı ve Çözücü eklentisi hakkında bilgi. |
4) | Matematiksel modellerde duyarlılık analizi | |
5) | Örnek DP modelleri | |
6) | Örnek DP modelleri (devam) | |
7) | Örnek DP modelleri | |
8) | Ara sınav için tekrar. | |
9) | Tam Sayılı Programlama | |
10) | Tamsayılı ve doğrusal olmayan programlama modelleri | |
11) | Olasılık modelleri (Stok, Kuyruk vb. modeller) | |
12) | Benzetim çalışması | İstatistik konularının tekrarı |
13) | Benzetim modelleri | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitabı: Introduction to Management Science, by B. W. Taylor 11th Ed., Pearson, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Textbook: Introduction to Management Science, by B. W. Taylor 11th Ed., Pearson, 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 15 |
Laboratuar | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 3 | 7 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 95 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 5 |
3) | İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. | 2 |
4) | Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 3 |
5) | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
7) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
8) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | |
9) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
10) | Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak | |
11) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak | |
14) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |