ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3464 | Yönetim Bilimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Excel veya spreadsheet kullanımı ile ilgili web siteleri ve Solver eklentisi bilgisi. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler analitik modelleme araçlarını tanıyacak ve bu araçları kullanarak iş hayatına ait problemleri modellemeleri istenir. Excel benzeri tablolama yazılımlsrı günümüzün örgütlerinde problemlerinin modellenmesi ve çözümünde de yadsınamaz bir önem / kullanım kazanmaktadır. Böylece, bu derste öğrencilere elektronik modelleme kavramları tanıtılacak ve orta düzeyde tablolama yazılımı kullanmaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modellemenin önemini ve matematiksel modelleme aşamalarını bilir. 2. Belirli ve Rassal modelleri ayırt edebilir. 3. Doğrusal ve Tam Sayılı programlama modelleme yetkinliğine sahiptir. 4. Çok Kriterli Karar Modellerini kurabilir. 5. Duyarlılık analizi yapabilir. 6. Ağ modellerini ayırt edebilir. |
Yöneylem Araştırması ve modelleme açıklaması tanıtılmaktadır. Tartışılan konular arasında: Böyle Doğrusal Programlama, Tamsayılı Programlama, Çok kriterli programlama ve Olasılıksal modelleme araçları, simülasyon ve kuyruk gibi Deterministik modeller. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basit matematiksel modellemeler, Başabaş noktası | |
2) | Doğrusal programlama (DP) modellemesi | |
3) | Bilgisayar kullanarak Doğrusal Programlama modeli çözümü | Excel kullanımı ve Çözücü eklentisi hakkında bilgi. |
4) | Matematiksel modellerde duyarlılık analizi | |
5) | Örnek DP modelleri | |
6) | Örnek DP modelleri (devam) | |
7) | Örnek DP modelleri | |
8) | Ara sınav için tekrar. | |
9) | Tam Sayılı Programlama | |
10) | Tamsayılı ve doğrusal olmayan programlama modelleri | |
11) | Olasılık modelleri (Stok, Kuyruk vb. modeller) | |
12) | Benzetim çalışması | İstatistik konularının tekrarı |
13) | Benzetim modelleri | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitabı: Introduction to Management Science, by B. W. Taylor 11th Ed., Pearson, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Textbook: Introduction to Management Science, by B. W. Taylor 11th Ed., Pearson, 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 15 |
Laboratuar | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 3 | 7 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 95 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | 3 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 2 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 4 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 3 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 2 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir | 3 |