DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3211 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELA ÜNLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin insan ilişkileri, yönetim ve personel yönetimi konusundaki bilgi ve ilkelerini bir bütün içinde ve farklı bir bakış açısıyla anlamalarını amaçlamaktadır. Bu bakış açısıyla; eleman ihtiyacının belirlenmesi, eleman ilanlarının yapılması ve uygun elemanların seçilerek kurum kültürüne alıştırılmalarından, işgörenlerin motivasyonu, performans değerlendirmesi, çatışmaların çözümü, bireyler ve gruplar arası ilişkilerin ve iletişimin sağlanması, yönetim-organizasyonun geliştirilmesi, “biz” duygusunun gelişmesi ve çalışanların eğitim ve gelişmesine ile ilgili konular esas alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yeni dünyada farklı yönetim perspektiflerini araştırır 2. İK bilgisini farklı ortamlara uygular 3. İK araçları geliştirirken örgüt kültür türlerini anlar 4. Farklı çevre koşullarına göre İK stratejileri geliştirir 5. İK araçları tasarlarken yenilikçi yollar araştırır 6. İK verisini okuyarak uygulamaya geçirebilir 7. İK iş ortaklığı ile ilgili güçlü tartışmalar geliştirir 8. İK birimleri için dijital araç ve uygulamalar araştırır 9. Birimler arası çalışanların yönetiminde gerekli liderlik becerileri geliştirir |
1.hafta: Giriş: İnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımı ve Özellikleri 2.hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi 3.hafta: Iş Analizi ve İş Dizaynı 4.hafta: İnsan Kaynakları Planlaması ve Eleman Seçimi 5.hafta: Eğitim ve Geliştirme 6.hafta: Performans Değerlendirme 7.hafta: Ara Sınav 8.hafta: Kariyer Geliştirme 9.hafta: İş Değerleme 10.hafta: Ücret Yönetimi 11.hafta: İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı 12.hafta: Insan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları 13.hafta: Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi 14.hafta: Derse Genel Bakış ve Tekrar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Rolü | |
2) | 2. Hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
3) | 3. Hafta: İş Analizi | |
4) | 4. Hafta: Personel Planlama ve İşe Alım | |
5) | 5. Hafta: Çalışan Testi ve Seçimi | |
6) | 6. Hafta: Adaylarla Mülakat | |
7) | 7. Hafta: Tekrar | |
8) | 8. Hafta: Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek | |
9) | 9. Hafta: Performans Yönetimi ve Değerlendirme | |
10) | 10. Hafta: Kariyer Yönetimi | |
11) | 11. Hafta: Stratejik Ödeme Planlarının Oluşturulması | |
12) | 12. Hafta: Performansa Göre Ödeme ve Mali Teşvikler | |
13) | 13. Hafta: Faydalar ve Hizmetler | |
14) | 14. Hafta: İK Yönetiminde Etik, Adalet ve Adil Muamele |
Ders Notları / Kitaplar: | Text Book Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall. Other readings will be distributed and assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text İnsan Kaynakları Yönetimi (2006, 6. Baskı), by İlhami Fındıkçı, Alfa Yayınları, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 74 |
Ödevler | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |