BA3211 Human Resources ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA3211 İnsan Kaynakları Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELA ÜNLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin insan ilişkileri, yönetim ve personel yönetimi konusundaki bilgi ve ilkelerini bir bütün içinde ve farklı bir bakış açısıyla anlamalarını amaçlamaktadır. Bu bakış açısıyla; eleman ihtiyacının belirlenmesi, eleman ilanlarının yapılması ve uygun elemanların seçilerek kurum kültürüne alıştırılmalarından, işgörenlerin motivasyonu, performans değerlendirmesi, çatışmaların çözümü, bireyler ve gruplar arası ilişkilerin ve iletişimin sağlanması, yönetim-organizasyonun geliştirilmesi, “biz” duygusunun gelişmesi ve çalışanların eğitim ve gelişmesine ile ilgili konular esas alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yeni dünyada farklı yönetim perspektiflerini araştırır
2. İK bilgisini farklı ortamlara uygular
3. İK araçları geliştirirken örgüt kültür türlerini anlar
4. Farklı çevre koşullarına göre İK stratejileri geliştirir
5. İK araçları tasarlarken yenilikçi yollar araştırır
6. İK verisini okuyarak uygulamaya geçirebilir
7. İK iş ortaklığı ile ilgili güçlü tartışmalar geliştirir
8. İK birimleri için dijital araç ve uygulamalar araştırır
9. Birimler arası çalışanların yönetiminde gerekli liderlik becerileri geliştirir

Dersin İçeriği

1.hafta: Giriş: İnsan Kaynakları Yönetiminin Tanımı ve Özellikleri
2.hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
3.hafta: Iş Analizi ve İş Dizaynı
4.hafta: İnsan Kaynakları Planlaması ve Eleman Seçimi
5.hafta: Eğitim ve Geliştirme
6.hafta: Performans Değerlendirme
7.hafta: Ara Sınav
8.hafta: Kariyer Geliştirme
9.hafta: İş Değerleme
10.hafta: Ücret Yönetimi
11.hafta: İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı
12.hafta: Insan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları
13.hafta: Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi
14.hafta: Derse Genel Bakış ve Tekrar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta: İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Rolü
2) 2. Hafta: Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
3) 3. Hafta: İş Analizi
4) 4. Hafta: Personel Planlama ve İşe Alım
5) 5. Hafta: Çalışan Testi ve Seçimi
6) 6. Hafta: Adaylarla Mülakat
7) 7. Hafta: Tekrar
8) 8. Hafta: Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek
9) 9. Hafta: Performans Yönetimi ve Değerlendirme
10) 10. Hafta: Kariyer Yönetimi
11) 11. Hafta: Stratejik Ödeme Planlarının Oluşturulması
12) 12. Hafta: Performansa Göre Ödeme ve Mali Teşvikler
13) 13. Hafta: Faydalar ve Hizmetler
14) 14. Hafta: İK Yönetiminde Etik, Adalet ve Adil Muamele

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Text Book
Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall.
Other readings will be distributed and assigned throughout the semester.
Diğer Kaynaklar: Optional Text
İnsan Kaynakları Yönetimi (2006, 6. Baskı), by İlhami Fındıkçı, Alfa Yayınları, İstanbul

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 74
Ödevler 5 5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.