BA2312 Business Research MethodsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA2312 İşletmede Araştırma Yöntemleri Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Ders, pazarlama araştırmaları alanında kariyer yapmak isteyen öğrencilere ihtiyaç duyacakları araştırma yöntemlerini, istatiktisel analiz tekniklerini ve araştırma rapor yazım kurallarını etkin bir şekilde kullanabilmelerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi diğer geleneksel istatistiksel analiz ve araştırma teknikleri derslerinden ayıran en önemli fark fazla teknik ve kantitatif unsurlara yer vermemesidir. Klasik formüller içeren yöntemler göz ardı edilerek öğrencilere sayısal verileri analiz etmede en yaygın olarak kullanılan SPPS for Windows Statistical Package for the Social Sciences) paket programı tanıtılacaktır. Dolayısıyla ders öğrencilerin daha önce istatistik ile aşina olmadıkları varsayımından hareketle tasarlanmıştır. Böylelikle istatistiksel tekniklerin mantığı ve amacı üzerinde yoğunlaşılarak bu tekniklerin ne zaman ve hangi durumlarda kullanılması gerektiği üzerinde durulacaktır. SPSS yardımıyla ampirik araştırmalarda yaygın olarak kullanılan istatistiksel tekniklerin uygulaması çeşitli veri setleri üzerinde gösterilecektir. Bununla birlikte ders, iyi bir pazarlama araştırmanın nasıl olması gerektiğinin yanında araştırmacıların diğer araştırmacıların ortaya koyduğu çalışmaları gerek entellektüel gerekse metodolojik açıdan değerlendirebilmelerini de hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Konu #1: Araştırma Süreci ve Problemin Formülasyonu.

Konu #2: Veri Kaynakları ve Araştırmanın Tasarımı.

Konu #3: İkincil ve Birincil Veri.

Konu #4: Veri Toplama Yöntemleri ve Tutum Ölçümü.

Konu #5: Anket Tasarımı

Konu #6: Örneklem Tasarımı ve Veri Toplama.

Konu #7: Veri Analizi: Temel Kavramlar.

Konu #8: Veri Analizi: SPSS’e Giriş.

Konu #9: Veri Analiz Teknikleri: Univariate Testler.

Konu #10: Veri Analiz Teknikleri: Multivariate Testler.

Konu #11: Rapor Yazımına Giriş.

Konu #12: Rapor Yazım Kuralları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.Giriş/Pazarlama Araştırması
2) Pazar Araştırma Problemini Tanımlama
3) Araştırma Tasarımı
4) Keşifsel Araştırma Tasarımı: İkincil veri ve Nitel Araştırma
5) Betimsel Araştırma Tasarımı:Anket ve Gözlem
6) Ölçme ve Ölçekleme: Temel ve Karşılaştırmalı Ölçekleme
7) Ölçme ve Ölçekleme: Karşılaştırmalı olmayan ölçme teknikleri
8) Tekrar
9) Anket formu tasarımı
10) Örnekleme:Tasarım ve Prosedürler
11) Veri Analizi:Farkların incelenmesi ve araştırılması
12) Nitel Veri Analizi
13) SPSS ile Veri Analizi: Öncelikli Stepler
14) Rapor yazma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required Text:
Marketing Research: An Applied Orientation by Naresh K. Malhotra, Prentice-Hall, 6th edition.
Diğer Kaynaklar: Optional Texts:
Research Methods for Business by Uma Sekaran and Roger Bougie, Wiley and Sons, 5th edition, 2010.

Research Methods for Business Students, Mark Saunders, Adrian Thornhill, and Philip Lewis, 5th edition, Pearson Education Europe, Middle East & Africa.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 56
Küçük Sınavlar 5 5
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler