BA2312 Business Research MethodsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA2312 İşletmede Araştırma Yöntemleri Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere araştırma metodolojisinde temel kavramlar ve farkındalık sağlamak ve araştırma sürecinde araştırma bulgularını etkileyecek farklı seçimlerin (ontolojik, epistemolojik, metodolojik ve aksiyolojik) farkında olmalarına yardımcı olmaktır. Bu ders, öğrencilere kendi ilgi alanlarıyla uyumlu bilimsel araştırma yürütme yolunda yardımcı olmanın yanı sıra araştırmadaki güvenilirlik ve geçerlilik endişeleri hakkında bilgi verir. Bilimsel araştırmanın doğası, araştırma konusunun açıklığa kavuşturulması, literatürün eleştirel incelemesi, araştırma felsefesi ve tasarımı, nitel ve nicel veri toplama süreci, nicel ve nitel verilerin analizi gibi alanları kapsayan bilimsel araştırma sürecinin temel adımlarını bildirir. Bu ders ayrıca öğrencilerin karmaşık bir yazılım programında (SPSS) bir analiz (tanımlayıcı, ilişkisel ve regresyon) yürütmelerine yardımcı olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1. Sosyal bilimlerde araştırma metodolojisine yönelik farklı yaklaşımlar ve seçimler (felsefi bakış açıları, araştırma tasarımları, veri toplama süreçleri ve analiz gibi) hakkındaki anlayışlarını ve bilgilerini arttırabilmek.
2. Araştırma metodolojisinin tüm yönlerini (araştırma tasarımı, veri toplama, veri analizi, sonuç çıkarma, makale yayınlama) yürütme becerilerini arttırabilmek.
3. SPSS programında bir analiz yürütmeyi öğrenebilmek.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Anlatım, Problem Çözme şeklindedir.
Business Research Methods dersi, öğrencilere iş dünyasındaki problemlerin bilimsel araştırma yöntemleriyle nasıl çözüleceğini öğretir. Nitel ve nicel araştırma tekniklerinin yanı sıra veri toplama ve analiz süreçlerine de odaklanır. Öğrenciler, araştırma tasarımı yapma ve elde ettikleri bulguları raporlama becerilerini geliştirirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Araştırmanın temel terimleri üzerine tartışma
2) Bölüm 1 - Araştırmaya giriş Veritabanları hakkında bilgi Araştırma türleri - Sınıflandırmalar Yöntem ve teori (tümevarımsal ve tümdengelimsel akıl yürütme)
3) Bölüm 2-Araştırma konusunun formülasyonu ve açıklanması Araştırma fikirlerinin formülasyonu
4) Bölüm 3-Literatürün eleştirel olarak incelenmesi Araştırma sorularının formüle edilmesi
5) Bölüm 4-Araştırma felsefesi Teori geliştirmeye yaklaşımlar
6) Bölüm 5-Araştırma tasarımı *Deneysel, yarı deneysel *Vaka çalışması *Etnografya *Temelli teori
7) Bölüm 13: Nitel araştırma: Veri toplama (görüşmeler, gözlemler)
8) Vize Sınavı
9) Bölüm 13: Nitel araştırma: Nitel araştırmanın veri analizi ve güvenilirliği
10) Bölüm 13: Nitel araştırma: Nitel araştırmanın veri analizi ve güvenilirliği
11) Bölüm 11: Nicel araştırma: Veri toplama (örnek seçimi, anketler, değişkenler, Ölçüm, hipotez oluşturma)
12) Bölüm 12: Nicel araştırma (Analiz, güvenilirlik ve geçerlilik)
13) Nicel araştırma (SPSS uygulaması) (Analiz-Verilerin analize hazırlanması, veri kodlama ve düzenleme, tanımsal istatistik)
14) Nicel araştırma (SPSS uygulaması) (Analiz, korelasyonel analiz) Nicel araştırma, regresyon analizi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Saunders, M. Lewis, P., Thornhill, A. (2016). Research methods for business students, 7th Edition, Pearson.
Diğer Kaynaklar: Sekaran, U., and Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach, 7th Edition, Wiley.
Neuman, W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 7th Edition, Pearson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 45
Ödevler 2 6
Küçük Sınavlar 2 6
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.