MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2224 | Muhasebenin Temel İlkeleri II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Endüstri Mühendisliği, Finansal Ekonomi, Lojistik. |
Dersin Amacı: | Muhasebenin İlkeleri I dersinin devamı niteliğinde bir derstir. Dersin amacı; dönen ve duran varlık yönetimi, kısa ve uzun vadeli borçlar ve sermaye, nakit akım ve finansal tablolar hakkında bilgi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Muhasebe terminoloji öğrenir 2. Hesap tablosunu öğrenir 3. Muhasebe kayıtlarını öğrenir 4. Finansal tablolar üzerindeki işlemlerin etkilerini öğrenir. 5. Alacaklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 6. Uzun vadeli varlıklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 7. Uzun vadeli borçlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 8. Sermaye konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 9. Özkaynak hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 10. Nakit akış tabloları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 11. Mali tablo analizi konusunda yeterli bilgiye sahip olur |
1. Ticari Alacaklar 2. Maddi Duran Varlıklar 3. Maddi Olmayan Duran Varlıklar 4. Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar 5. Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar 6. Ortaklıklar 7. Ortaklıklar 8. Vize sınavı 9. Ödenmiş Sermaye ve Bilanço 10. Bilanço 11. Dağıtılmamış Karlar 12. Gelir Tablosu 13. Nakit Akım Tablosu 14. Finansal Tablolar Analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ticari Alacaklar : Giriş | |
2) | Karşılık Ayırma, Dolaysız Yöntem ve Alacak Senetleri | |
3) | Amortisman | |
4) | Maddi Olmayan Duran Varlıklar, Doğal Kaynaklar | |
5) | Kısa Vadeli Borçlar: Satış Vergisi, | |
6) | Tahvil ve Bonolar | |
7) | Ders Tekrarı ve Örnek Problemler | |
8) | Ticari Şirketler | |
9) | Çıkarılmış Sermaye, Geçmiş Yıl Karları, Nakit Temettüler | |
10) | Kurumlar: hisse temettüleri, Hazine Senetleri, Geçmiş Yıllar Karları | |
11) | Nakit Akım Tablosu | |
12) | Finansal Tablolar Analizi: Dikey ve Yatay Analiz | |
13) | Finansal Tablolar Analizi: Oran Analizi | |
14) | Ders Tekrarı ve Örnek Çözümler |
Ders Notları / Kitaplar: | Accounting, Authors: Horngren, Harrison, Oliver, 2009, 8.Edition ISBN: 13-978-0-13-609342-8 |
Diğer Kaynaklar: | Financial Accounting, Authors: Jan R. Williams, Susan F. Haka, Mark S. Bettner |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 72 |
Ödevler | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 11 | 11 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |