İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2224 | Muhasebenin Temel İlkeleri II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Endüstri Mühendisliği, Finansal Ekonomi, Lojistik. |
Dersin Amacı: | Muhasebenin İlkeleri I dersinin devamı niteliğinde bir derstir. Dersin amacı; dönen ve duran varlık yönetimi, kısa ve uzun vadeli borçlar ve sermaye, nakit akım ve finansal tablolar hakkında bilgi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Muhasebe terminoloji öğrenir 2. Hesap tablosunu öğrenir 3. Muhasebe kayıtlarını öğrenir 4. Finansal tablolar üzerindeki işlemlerin etkilerini öğrenir. 5. Alacaklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 6. Uzun vadeli varlıklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 7. Uzun vadeli borçlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 8. Sermaye konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 9. Özkaynak hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 10. Nakit akış tabloları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 11. Mali tablo analizi konusunda yeterli bilgiye sahip olur |
1. Ticari Alacaklar 2. Maddi Duran Varlıklar 3. Maddi Olmayan Duran Varlıklar 4. Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar 5. Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar 6. Ortaklıklar 7. Ortaklıklar 8. Vize sınavı 9. Ödenmiş Sermaye ve Bilanço 10. Bilanço 11. Dağıtılmamış Karlar 12. Gelir Tablosu 13. Nakit Akım Tablosu 14. Finansal Tablolar Analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ticari Alacaklar : Giriş | |
2) | Karşılık Ayırma, Dolaysız Yöntem ve Alacak Senetleri | |
3) | Amortisman | |
4) | Maddi Olmayan Duran Varlıklar, Doğal Kaynaklar | |
5) | Kısa Vadeli Borçlar: Satış Vergisi, | |
6) | Tahvil ve Bonolar | |
7) | Ders Tekrarı ve Örnek Problemler | |
8) | Ticari Şirketler | |
9) | Çıkarılmış Sermaye, Geçmiş Yıl Karları, Nakit Temettüler | |
10) | Kurumlar: hisse temettüleri, Hazine Senetleri, Geçmiş Yıllar Karları | |
11) | Nakit Akım Tablosu | |
12) | Finansal Tablolar Analizi: Dikey ve Yatay Analiz | |
13) | Finansal Tablolar Analizi: Oran Analizi | |
14) | Ders Tekrarı ve Örnek Çözümler |
Ders Notları / Kitaplar: | Accounting, Authors: Horngren, Harrison, Oliver, 2009, 8.Edition ISBN: 13-978-0-13-609342-8 |
Diğer Kaynaklar: | Financial Accounting, Authors: Jan R. Williams, Susan F. Haka, Mark S. Bettner |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 72 |
Ödevler | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 11 | 11 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |