BA2161 Business LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA2161 İş Hukuku Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞEBNEM KILIÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin birincil hedefi öğrencilere hukuk düzine ilişkin temel bilgileri ve aynı zamanda iş hayatlarında karşılaşacakları özel hukukun bazı alanlarına ilişkin temel bilgileri vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- İş ilişkileri konusunda hukuki farkındalık ve hukuki muhakeme geliştirebilir.
2- Meslek yaşamlarında karşılaşacakları kavram ve uygulamaların hukuki temelleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirebilir.
3- İş sözleşmesini hukuken diğer sözleşmelerden ayırt edebilir.
4- İş sözleşmesine göre işçinin ve işverenin hak ve borçlarını belirleyebilir.
5- İş sözleşmesinin feshinin hukuki sonuçlarını değerlendirebilir.
6- Ücretler ile çalışma ve dinlenme süreleri ile ilgili hukuki düzenlemeleri analiz edebilir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Ders Kapsamının, sınıf kurallarının ve gereksinimlerinin tartışılması. 2. Hukuk ve Diğer Toplumsal Düzen Kuralları -Toplum ve Düzen Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası. s. 1-10 ve Son Bası s. 21-25)
2) Hukuk ve Diğer Sosyal Düzen Kuralları: 1. Ahlak Kuralları 2. Din Kuralları 3. Görgü Kuralları Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 7-24 ve Yeni Bası s. 26-46)
3) 1. Hukuk Kurallarını Diğer Davranış Kurallarından Ayıran Özellikler 2. Hukuk Kurallarının Uygulanması Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73)
4) Hukuk Kurallarının Uygulanması Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 25-48 ve Yeni Bası s. 47-73)
5) Hukukun Kaynakları Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 1-10, 12-18)
6) Yargı Sistemi Öğretim Üyesince Verilen Not Yüksek Mahkemelerin İnternet Siteleri
7) Dünya Hukuk Sistemleri Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 53-57 ve Yeni Bası s. 77-85)
8) 1) Review for midterm exam 2) Public Law Private Law Separation 3) The Law of Persons Rona Aybay, An Introduction to Law ( 4. Bası s. 59-67 ve Son Bası s. 85-92) Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 92-112)
9) 1. Sınav sorularının incelenmesi 2. Kişiler Hukuku Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117)
10) 1. Kişiler Hukuku (Devam) 2. Ticaret Hukuku Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 103-112 ve 116-117) Öğretim üyesi tarafından verilen ders notu
11) 1. Ticaret Hukuku 2. Ticaret Şirketleri Öğretim üyesince verilecek ders notları
12) Ticaret Şirketleri (devam) Öğretim Üyesinin vereceği not.
13) Borçlar Hukuku The Law of Obligations Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law (s. 159-173)
14) Labor Law Öğretim üyesince verilecek not.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Rona Aybay, An Introduction to Law, Alfa Publishing
-Tuğrul Ansay & Don Wallance Jr, Introduction to Turkish Law,6th Edition or newer
-Notes that will be issued by the instructor
Diğer Kaynaklar: Required Reading
Toker Dereli, Labour Law in Turkey, (Editor: R. Blanpain), Kluwer Law International, The Netherlands 2015.
Supplementary resource (in Turkish): Öner Eyrenci/Savaş Taşkent/Devrim Ulucan, Bireysel İş Hukuku, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 46

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3