BA1011 Introduction to BusinessBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA1011 İşletmeye Giriş Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYLA ESEN
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu giriş dersi, öğrencilere genel iş ortamı ve işletmelerin nasıl işlediği hakkında genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. Bu dersin amacı, işletmeler (yönetimleri ve yapıları dahil) ile sahipleri, çalışanları ve müşterileri arasındaki ilişkileri inceleyerek günümüzün değişen organizasyonlarında bireylerden (yöneticiler ve yönetici olmayanlar) beklenen roller, sorumluluklar ve beceriler hakkında bir anlayış geliştirmektir. Bu süreç ayrıca günümüz yöneticilerinin ve organizasyonlarının karşı karşıya olduğu çevresel koşullar ve baskılar hakkında bir farkındalık geliştirecektir. Özellikle, öğrenciler işletme yönetiminin dili ve temel kavram ve teorilerin "gerçek dünyaya" uygulanmasıyla tanışacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir:

1. temel işletme terminolojisi
2. bir işletmenin faaliyet gösterdiği çevredeki dinamikler
3. işletmelerin sosyal ve etik sorumluluğu
4. işletmelerin ve işletme yapılarının mülkiyeti
5. bir işletme ortamında yönetimin rolü ve işlevleri
6. operasyonlar, pazarlama ve insan kaynakları yönetimi dahil olmak üzere başlıca işletme işlevleri

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Okuma, Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sosyal Faaliyet şeklindedir.
Dersin içerdiği temel konular arasında, yönetim ve yönetim fonksiyonları ile ilgili temel kavramlar, yönetim ve organizasyon düşüncesinin gelişimi, işletmenin faaliyette bulunduğu yerel ve küresel çevre, etik, yönetsel karar verme ve planlama, örgütsel yapı ve kültür ile liderlik ve motivasyon sayılabilir. Bununla birlikte, yönetim bilişim sistemleri/teknolojiler, üretim yönetimi, pazarlama ve finans ile ilgili temel kavramlar, yenilikçilik/girişimcilik gibi konulara da dönem boyunca ders içinde yer verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) İşletme Çevresi Bovee & Thill, Ch.1
3) Küresel Pazar Yeri Bovee & Thill, Ch.3
4) İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Bovee & Thill Ch.4
5) Girişimcilik Bovee & Thill, Ch.6
6) Management Roles, Functions, and Skills Bovee & Thill, Ch.5
7) Yönetim Rolleri, İşlevleri ve Becerileri Bovee & Thill, Ch.7
8) Vize Sınavı (ders kitabından 1, 3 ve 4. bölümleri kapsayan)
8) Ara sınav
9) Organizasyon ve Takım Çalışması Bovee & Thill, Ch.8
10) Üretim Sistemleri Bovee & Thill, Ch.9
11) Çalışan Motivasyonu Bovee & Thill, Ch.10
12) İnsan Kaynakları Yönetimi Bovee & Thill, Ch.11
13) Pazarlamanın Sanatı ve Bilimi Bovee & Thill , Chs.12 Online Quiz
14) İşletmede Finansal Konular Ebert & Griffin, Chs. 16 & 17
14) Ders Özeti

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Business in Action (2020, 9th Global Edition) by Bovee, C.L. & Thill, J.V. Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: Recommended Readings:

Current issues of The Financial Times,
New York Times,
Bloomberg,
Business Week,
The Economist,
Harvard Business Review,
Business Strategy Review,
as well as the business sections of daily local papers.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 155
Küçük Sınavlar 1 2
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.