Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders yönetim muhasebesi temel konularını kapsar, ve gelişme ve muhasebe bilgi kullanımı anlayışıyla bir işletme yönetimi hakkında bilgi verir. Bugünün rekabetçi pazarında, kuruluşların karar verme sürecinde kusursuz bir iç muhasebe sistemi esastır. Bu ders, planlama, kontrol ve karar verme sürecinde firmaların iç kontrol sistemlerini ve uygulamalarını kapsar. Başlıca konular maliyet sınıflandırılması, maliyet davranışı, maliyet-hacim-kar analizi, sermaye yatırım kararları ve bütçeleridir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetim Muhasebesine Giriş |
|
2) |
Sipariş ve Safha Maliyetleme |
|
3) |
Sipariş Maliyetleme ve Safha Maliyetleme
|
|
4) |
Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme ve Diğer Maliyet Yönetimi Araçları |
|
5) |
Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme ve Diğer Maliyet Yönetimi Araçları |
|
6) |
Maliyet-Hacim-Kar Analizi |
|
7) |
Maliyet-Hacim-Kar Analizi |
|
8) |
Tekrar |
|
9) |
Kısa Dönem İşletme Kararları |
|
10) |
Kısa Dönem İşletme Kararları |
|
11) |
Sermaye Yatırım Kararları , Paranın Zaman Değeri |
|
12) |
Sermaye Yatırım Kararları ve Paranın Zaman Değeri |
|
13) |
Bütçe ve Sorumluluk Muhasebesi |
|
14) |
Bütçe ve Sorumluluk Muhasebesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|