INT4921 Design SemioticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT4921 Tasarımda Gösterge Bilim Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, göstergebilim temel bilgilerinin edinilmesi ile iç mimari tasarım alanında bu bilginin tasarlama sürecinde bir araç olarak ve tasarımların çözümlenmesi / değerlendirilmesi için bir yöntem olarak nasıl kullanlabileceğine ilişkin yeterliliğin kazandırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Anlamı oluşturan tarafların belirlenmesi
II. Tasarım ve anlam ilişkisinin anlaşılması
III. Göstergebilim temel bileşenlerinin anlaşılması ile farklı tasarım alanlarındaki ürünlerin çözümlenmesi
IV. Göstergebilim temel bileşenlerinin mekâna ilişkin karşılıklarının saptanması
V. Tasarımdaki çok katmanlı anlamların saptanması, değerlendirilmesi ve kullanılması

Dersin İçeriği

1.Giriş
‘İletişim olarak Tasarım’
Film Gösterimi ve Tartışma
2.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı
3.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim
(gösterilen – gösterge – gösteren)
4.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod
Film Gösterimi ve Tartışma
5. ‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam
6.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal
Okuma ve Tartışma
7.‘İletişim olarak Tasarım’
‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı
8. Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram
9. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
10. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
11. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
12. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
13. Mimari Mekân Çözümlemeleri
Bireysel Araştırma ve Sunumlar
14. Tekrar ve Teslim

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ‘İletişim olarak Tasarım’ Film Gösterimi ve Tartışma
2) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı
3) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim (gösterilen – gösterge – gösteren)
4) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod Film Gösterimi ve Tartışma
5) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam
6) 'İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal Okuma ve Tartışma
7) ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı
8) Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram
9) Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
10) Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram
11) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
12) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
13) Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar
14) Tekrar ve Teslim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 3 4 12
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.