FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT4921 | Tasarımda Gösterge Bilim | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, göstergebilim temel bilgilerinin edinilmesi ile iç mimari tasarım alanında bu bilginin tasarlama sürecinde bir araç olarak ve tasarımların çözümlenmesi / değerlendirilmesi için bir yöntem olarak nasıl kullanlabileceğine ilişkin yeterliliğin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Anlamı oluşturan tarafların belirlenmesi II. Tasarım ve anlam ilişkisinin anlaşılması III. Göstergebilim temel bileşenlerinin anlaşılması ile farklı tasarım alanlarındaki ürünlerin çözümlenmesi IV. Göstergebilim temel bileşenlerinin mekâna ilişkin karşılıklarının saptanması V. Tasarımdaki çok katmanlı anlamların saptanması, değerlendirilmesi ve kullanılması |
1.Giriş ‘İletişim olarak Tasarım’ Film Gösterimi ve Tartışma 2.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı 3.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim (gösterilen – gösterge – gösteren) 4.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod Film Gösterimi ve Tartışma 5. ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam 6.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal Okuma ve Tartışma 7.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı 8. Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram 9. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram 10. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram 11. Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar 12. Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar 13. Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar 14. Tekrar ve Teslim |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ‘İletişim olarak Tasarım’ Film Gösterimi ve Tartışma | |
2) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı | |
3) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim (gösterilen – gösterge – gösteren) | |
4) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod Film Gösterimi ve Tartışma | |
5) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam | |
6) | 'İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal Okuma ve Tartışma | |
7) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı | |
8) | Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram | |
9) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram | |
10) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram | |
11) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar | |
12) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar | |
13) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar | |
14) | Tekrar ve Teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |