İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT4901 | İleri Mobilya Tasarımı | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. RAGIP EMRE EVRENOS Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mobilyaların tasarımlama sürecinde; sistematik biçim verme, yaratıcı strüktürel davranışların geliştirilmesi, malzeme genel özelliklerine göre biçim araştırmaları ve işlevin belirlenmiş bir kimlik - kişilik ile giydirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Strüktür öncelikli tasarım yapar. 2. Yaratıcı eskiz tekniklerini geliştirir. 3. Malzeme öncelikli tasarım yapar. 4. Yaratıcı düşünme ve eskiz yapma tekniklerini ögrenir. 5. Mobilya tasarımında sistematik planlamayı öğrenir. 6. Ürün zenginleştirme becerilerini kazanır. 7. Mobilyalara kimlik ve kişilik katma becerisini kazanır. |
Bu derste, çağdaş mobilya tasarımının anlamı ve işlevi, mobilya yapısal sitemleri, yaratıcı eskiz teknikleri ve ürün zenginleştirme konuları işlenerek; bu konularla ilgili uygulamalar öğrenciler tarafından dönem çalışmaları olarak gerçekleştirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | * Cağdaş mobilya tasarımının anlamı * Mobilya tasarımına işlev açısından yaklaşımlar * Pratik işlev * Estetik işlev * Sembolik işlev | Yok |
2) | Mobilya tasarımında strüktürel sistemler "Strüktür öncelikli tasarım" | Konu tekrarı |
3) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 1: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı |
4) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı |
5) | Yaratıcı eskiz teknikleri | Konu tekrarı |
6) | "Malzeme öncelikli tasarım" | Konu tekrarı |
7) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 2: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı |
8) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı |
9) | Yaratıcı eskiz yapma ve düşünme | Konu tekrarı |
10) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı ve ev ödevi 3: Kütüphane ve internet araştırmaları Eskizler ve model yapımı |
11) | Mobilya tasarımında sistematik planlama: * Strüktürel * Biçimsel | Konu tekrarı |
12) | "Ürünün zengileştirilmesi" * Konstrüksiyonun zenginleştirilmesi * Strüktürün zenginleştirilmesi * Yüzeyin zenginleştirilmesi | Konu tekrarı |
13) | Mobilyalara kimlik ve kişilik kazandırmak | Konu tekarı |
14) | Stüdyo eleştirileri - eskizler ve model yapımı | Konu tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok - N/A |
Diğer Kaynaklar: | The measure of man, Dreyfuss H. Principles of three-dimensional design, Wong, W. Creative design in furniture, Warnum Standing and sitting posture, Akerblom , B. Design and Form, Johannes Itten Anthropometrics For Designers, Coroney, J. Domus , Design , Form , Scandinavian design , etc. (periodicals) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 3 | % 45 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 3 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 3 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 3 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 3 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 2 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 3 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 3 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 3 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 2 |