İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT4002 | Bitirme Projesi | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ŞEYDA ARGUNER DANA Öğ.Gör. RAGIP EMRE EVRENOS Öğ.Gör. KAAN ÖDEMİŞ Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin ana amacı, kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda iç mekan tasarımının yapılmasıdır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mekan senaryo, konsept ve tasarım üretimi, yapı malzeme ve teknolojisinin öğrenilmesi ve kullanımının geliştirilmesi |
I- Konunun tanımlanması ve analiz edilmesi. II- Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi. III- Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonunun geliştirilmesi. IV- Srüktür sisteminin araştırılması V- Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerilerinin yapılması. VI- Eskizler ve modeller yaparak konunun geliştirilmesi. VII- Önerilerin gelişimine gore projenin yapılandırılması,uygulaması üzerinde araştırmanın yapılması, yeniden analizinin yapılması, sorgulanması tartışılması VIII- Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konunun tanımlanması ve analizi | |
2) | Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi | |
3) | Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonu geliştirilmesi Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi | |
4) | Program ve kullanıcı gereksinimlerine gore senaryo ve konseptin geliştirilmesi Proje ile ilgili olarak program şeması ve mekan organizasyonunun geliştirilmesi. Srüktür sisteminin araştırılıp saptanması | |
5) | Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerisinin yapılması. | |
6) | Eskizler ve modeler yaparak konunun geliştirilmesi | |
7) | Ara Juri 1 | Ara Juri 1 için hazırlık |
8) | Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerisinin yapılması. Eskizler ve modeler yaparak konunun geliştirilmesi. | |
9) | Çözüm önerileri belirlenmiş olan senaryo, konsept, program ve gereksinimlere gore çözüm önerisi yapar. Eskizler ve modeler yaparak konuyu geliştirir. | |
10) | mekan, mobilya ve diğer ihtiyaçlar için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması, iç mekan cephelerinin çalışılması | |
11) | mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için strüktürel sistem araştırılmasının yapılması iç mekan görünüş ve kesitlerinin çalışılması | |
12) | Ara Jüri 2 | Ara Juri 2 için hazırlık |
13) | mekan, mobilya ve diğer gereksinimler için araştırmanın yapılması, iç görünüş ve kesitlerin çalışılması, mobilya malzeme, renk ve strüktürlerinin çalışılması | |
14) | iç mekan görünüş ve kesitlerinin çalışılması mobilya malzeme, renk ve strüktürlerinin araştırılması | |
15) | Sunum teknikleriyle ilgili çalışmaların yapılıp projenin sunuma hazırlanması. | |
16) | Final Jürisi | Final Jürisi için hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standarts / J. Panero & M. Zelnik Interior spaces: space, light, material / ed. C.Schittich, Munchen: Edition detail, 2002 Time-saver standarts for interior design and space planning/ed.J.De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw – Hill, 2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 32 |
Juri | 3 | 24 | 72 |
Final | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü | 252 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 5 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 5 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 5 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 5 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 5 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 5 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 5 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 5 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 5 |