INT4051 Measured DrawingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT4051 Röleve Çizim Güz 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin rölöve kuram ve uygulaması hakkında bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır. Ders kapsamında tarihi binalar da ele alınacaktır, ancak esas odak güncel binaların belgelenmesi olacaktır.

Ders kısmen atölye ortamında gerçekleşeceğinden, öğrencilerin uygulayarak öğrenmesi esastır. Bu bağlamda, ölçüm, kroki çizimi, binaların analizi ve gerek elle gerekse de bilgisayar ortamında rölöve çizimi teknikleri incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Rölöve, ölçme kavramının iç mimarlık mesleğindeki yerini kavrar,
2) Ölçmede geleneksel, elektronik, optik araç ve gereçleri kullanarak ölçüm tekniklerinin uygular
3) Alınan ölçülerin plan-kesit-görünüş olarak ölçekli çizimlere dönüştürülmesi
4) Yeni yapılarda ölçüm yaparak proje hazırlanması ve
tarihi yapılarda ölçümler yaparak rölöve ve restitüsyon çizimleriyle restorasyon projesinin hazırlanması

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında rölöve kuram ve tarihi, geleneksel yöntemlerle ölçme teknikleri, optik ve/veya elektronik aygıtlarla rölöve ve fotoğraftan rölöve çizimi teknikleri incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Rölöve Terminolojisi Yok
2) Rölövenin temel prensipleri Okuma: D. D. Andrews, Bill Blake, Tom Cromwell, s. 18-33
3) Alınan ölçüleri çizime dönüştürmek Okuma: D. D. Andrews, Bill Blake, Tom Cromwell, s. 40-67
4) Tarihi binalarda rölöve ölçüsü nasıl alınır? Okuma: Peter Swallow, David Watt, Robert Ashton, s. 22-67
5) Yeni binaların ölçülmesi Okuma: D. D. Andrews, Bill Blake, Tom Cromwell, s. 90-106
6) Fotoğraftan rölöve çizimi Okuma: Uluengin, s. 45-48
7) Fotoğraftan rölöve çizimi (konunun devamı) Çizim egzersizi
8) Elektronik aygıtlarla rölöve Yok
9) Alandaki yenilikler (3 boyutlu tarayıcılar vs.) Okuma: D. D. Andrews, Bill Blake, Tom Cromwell, s. 120-123
10) Rölöve uygulaması başlangıcı Rölöve arazi çalışması
11) Rölöve tashihleri Rölöve arazi çalışması
12) Rölöve tashihleri Rölöve arazi çalışması
13) Rölöve tashihleri Rölöve arazi çalışması
14) Rölöve tashihleri Rölöve arazi çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stewart Brand, How Buildings Learn: What Happens After They're Built, Penguin Books, 1995

James Douglas, Building Surveys and Reports, Wiley-Blackwell, 2011

D. D. Andrews, Bill Blake Tom Cromwell, Measured and drawn: Techniques and Practice for the Metric Survey of Historic Buildings, English Heritage Publishing, 2003

Peter Glover, Building Surveys, Butterworth-Heinmann, 2009
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 5
Uygulama 3 % 5
Arazi Çalışması 2 % 10
Ödev 13 % 10
Sunum 3 % 0
Projeler 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Uygulama 13 26
Arazi Çalışması 5 14
Sunum / Seminer 1 1
Proje 5 15
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 12
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 1
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 5
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 4
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 3
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 1
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 2