Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilir Tasarıma Genel Bakış:
Ekolojik tasarım prensiplerinin kentsel ölçekten, bina ölçeğine doğru ele alınması. LEED sertifikasyon sisteminin incelikleri. Sürdürülebilir tasarımın genel mimari ilkelerle nasıl bağdaştırıldığına dair incelemeler. Ele alınacak konular arasında, malzeme seçimi, gömülü enerji kavramı, geri dönüşüm yöntemleri, kalite ve dayanıklılık ve yaşam döngüsü fiyat analizi bulunmakta. |
Yok |
2) |
Yeşil Binaların Sertifikalandırılması ve Pazarlanması:
Sürdürülebilir binaların pazarlanabilir olması için, belirli ölçütlere göre inşa edilmiş olmaları gerekir. Ders kapsamında bu ölçütler ele alınacak ve çeşitli değerlendirme sistemleri hakkında bilgi edinilecektir. Bunarlın arasında Green Building Advisor software, Athena Environmental Impact Estimator, ENVest, LEED, ve Green Globe Standards bulunmaktadır. |
U.S. Green Building Counci'ın (LEED sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.usgbc.org/
British Research Establishment Environmental Assessment Method'ın (BREEAM sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.breeam.org/ |
3) |
Binalarda Aydınlatma:
Mekan aydınlatması kavramının, ışık kaynağı, ışık kalitesi, yüzey yansımaları, aydınlatma kontrolü ve aydınlatma uygulamaları bazında değerlendirilmesi. Ders kapsamında, doğal aydınlatmanın, hem insan sağlığı hem de enerji tasarrufu açısından önemine değinilecek, iç mekanlardaki aydınlatma kalitesi irdelenecektir. |
Okuma: Sinopoli, s. 47-56 |
4) |
Pasif güneş mimarisi |
Yok |
5) |
Yenilenebilir enerjinin temeli: Güneş enerjisi |
Okuma: Droege s. 307-312 (100% Renewable: One Man’s Journey for a Solar World); Simon s. 87-102 (Solar Energy) |
6) |
Rüzgar enerjisi |
Okuma: Simon s. 103-122 (Wind Energy) |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Suyun tasarruflu kullanımı, gri su geri kazanımı, yağmur hasadı |
Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 78-83) |
9) |
Sürdürülebilir tasarımda malzeme, gömülü enerji kavramı |
Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 84-106) |
10) |
Beşikten beşiğe (Cradle 2 cradle) tasarım ve sürdürülebilir malzeme sertifikasyon sistemleri |
Okuma: McDonough and Braungart: Introduction (s. 3-16) |
11) |
Toplumsal sürdürülebilirlik |
Okuma: Simon Guy, & Steven A. Moore, s. 47-58 |
12) |
Sürdürülebilir tasarımın geleceği |
Yok |
13) |
Öğrenci sunumları |
Final ödevine ilişkin ön sunum |
14) |
Öğrenci sunumları |
Final ödevine ilişkin ön sunum |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|