Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilir Tasarıma Genel Bakış:
Ekolojik tasarım prensiplerinin kentsel ölçekten, bina ölçeğine doğru ele alınması. LEED sertifikasyon sisteminin incelikleri. Sürdürülebilir tasarımın genel mimari ilkelerle nasıl bağdaştırıldığına dair incelemeler. Ele alınacak konular arasında, malzeme seçimi, gömülü enerji kavramı, geri dönüşüm yöntemleri, kalite ve dayanıklılık ve yaşam döngüsü fiyat analizi bulunmakta. |
Yok |
2) |
Yeşil Binaların Sertifikalandırılması ve Pazarlanması:
Sürdürülebilir binaların pazarlanabilir olması için, belirli ölçütlere göre inşa edilmiş olmaları gerekir. Ders kapsamında bu ölçütler ele alınacak ve çeşitli değerlendirme sistemleri hakkında bilgi edinilecektir. Bunarlın arasında Green Building Advisor software, Athena Environmental Impact Estimator, ENVest, LEED, ve Green Globe Standards bulunmaktadır. |
U.S. Green Building Counci'ın (LEED sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.usgbc.org/
British Research Establishment Environmental Assessment Method'ın (BREEAM sisteminin yaratıcısı) internet sitesinin incelenmesi: http://www.breeam.org/ |
3) |
Binalarda Aydınlatma:
Mekan aydınlatması kavramının, ışık kaynağı, ışık kalitesi, yüzey yansımaları, aydınlatma kontrolü ve aydınlatma uygulamaları bazında değerlendirilmesi. Ders kapsamında, doğal aydınlatmanın, hem insan sağlığı hem de enerji tasarrufu açısından önemine değinilecek, iç mekanlardaki aydınlatma kalitesi irdelenecektir. |
Okuma: Sinopoli, s. 47-56 |
4) |
Pasif güneş mimarisi |
Yok |
5) |
Yenilenebilir enerjinin temeli: Güneş enerjisi |
Okuma: Droege s. 307-312 (100% Renewable: One Man’s Journey for a Solar World); Simon s. 87-102 (Solar Energy) |
6) |
Rüzgar enerjisi |
Okuma: Simon s. 103-122 (Wind Energy) |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Suyun tasarruflu kullanımı, gri su geri kazanımı, yağmur hasadı |
Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 78-83) |
9) |
Sürdürülebilir tasarımda malzeme, gömülü enerji kavramı |
Okuma: Moxon: Chapter 3 (s. 84-106) |
10) |
Beşikten beşiğe (Cradle 2 cradle) tasarım ve sürdürülebilir malzeme sertifikasyon sistemleri |
Okuma: McDonough and Braungart: Introduction (s. 3-16) |
11) |
Toplumsal sürdürülebilirlik |
Okuma: Simon Guy, & Steven A. Moore, s. 47-58 |
12) |
Sürdürülebilir tasarımın geleceği |
Yok |
13) |
Öğrenci sunumları |
Final ödevine ilişkin ön sunum |
14) |
Öğrenci sunumları |
Final ödevine ilişkin ön sunum |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|