INT3903 Landscape Design for Interior ArchitectsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3903 İçmimarlık için Peyzaj Tasarımı Bahar
Güz
0 4 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: .
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yapılaşmış çevrenin ayrılmaz bir parçası olan insan yapısı doğal çevrenin tasarımında iç mekanla ilişkisini göz önünde bulundurarak, farklı kültürlerin geçmiş deneyimlerini irdelemek; yeni tasarım sorunlarının çözümlerine farklı bir bakış açısı yaratmak ve insan yapısı doğal çevrenin oluşturulmasında kuramsal/kavramsal bilgileri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Mimari ölçekte, insan yapısı doğal çevrenin insan yaşamı için öneminin farkında olur,
2.İnsan yapısı doğal çevrelerin tasarımını yapabilmek için gerekli peyzaj mimarlığı dilini, elemanlarını ve tekniklerini kullanır,
3.İnsan yapısı doğal çevredeki tasarım farklılıklarının, insanın doğaya bakış açısının değişimine bağlı olarak nasıl değiştiğini yorumlayabilir,
4.Mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası olduğunu bilerek, tasarımlarında peyzaj tasarımını yapabilir.
5.İnsan yapısı doğal çevrenin tasarımında iç mekanla ilişkisini kurabilir.

Dersin İçeriği

1.Mimarlık ve peyzaj İlişkisi; İnsan ve doğa bütünlüğünün önemi ve Doğanın yeniden yaratılması : insan yapısı çevre
2.Mimarlık tarihinde insan yapısı doğal çevreye farklı yaklaşımlar :Tarihsel bir perspektif
3.Ortaçağ’da doğa anlayışı
4.Rönesans rasyonalizm ve labirent ; Barok dönemi ve İslamiyetin geometrik düzenli peyzaj anlayışı,
5.Uzak doğu insan doğa ilişkisi düşüncesi; Çin,Japon ve 18. yüzyıl İngiliz peyzaj geleneğinde Romantisizm.
6.Endüstri Devrimi ve kentsel ölçekte peyzaj planlama anlayışının gelişmesi : Garden City hareketi,Central Park, City in the park ...vb.
7.ARA SINAV
8. Peyzaj Elemanları 1 : Yumuşak Dokular: Ağaçlar,bitki ve çiçekler ;
9. Peyzaj Elemanları 2 : Sert dokular: Kaplama yüzeyler,üst örtü ve gölgelikler; Sınırlama elemanları: Duvar, korkuluk ve çitler, vb elemanlar
10. Peyzaj Elemanları 3: Dış Mekan kullanım elemanları ve mobilyalar:Oturma elemanları, aydınlatma elemanları,işaret levhaları,ilan ve duyuru panoları,ağaç ve saksıları, çöp toplama elemanları,
11. Peyzaj Elemanları 4: Su Elemanı
12. ÇağdaşTasarım yaklaşımları ve tasarım elemanlarının biçimlenme özellikleri
13. ÇağdaşTasarım yaklaşımları ve tasarım elemanları biçimlenme özellikleri
14. Kentli için doğa parçasına sahip olmak: Çatı bahçeleri,eco architecture ve Allotment Gardens.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse ve projeye giriş -
2) Arazi incelemesi Araziye teknik gezi projenin ve arazinin incelenmesi
3) Peyzaj tasarımı: Anlam ve Kapsam Proje eskizleri
4) Çağdaş Peyzaj Tasarımı / Tasarım Stüdyosu İlgili okumalar
5) Peyzaj tasarımı Kavramları / Tasarım Stüdyosu Kritikleri Proje eskiz çalışmaları
6) Peyzaj Tasarımı Prensipleri ve Elemanları / Tasarım Stüdyosu Kritikleri Proje eskizleri
7) Peyzaj Tasarımı Süreci / Tasarım Studyosu Kritikleri Proje eskizleri
8) Bitki Dikim Tasarımı / Tasarım Stüdyosu Kritikleri Proje eskizleri
9) Ara Jüri / Ön Teslim Proje teslimine hazırlık yapılması
10) Peyzaj Tasarım Stüdyosu Kritikleri Proje eskizleri
11) Tasarım Stüdyosu Kritikleri Proje eskizleri
12) Tasarım Stüdyosu Kritikleri Proje çizimleri ve maketi
13) Tasarım Studyosu Kritikleri Proje çizimleri ve maketi
14) Tasarım Stüdyosu Kritikleri Proje Çizimi ve maket çalışmaları
15) Final Jüri Final Jürisi sunumunun hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: .
Diğer Kaynaklar: -Elizabeth Barlow Rogers (2001). Landscape Design: A Cultural and Architectural History, NY: Harry N. Abrams Inc.
-Michel Conan, editor (2007). Contemporary Garden Aesthetics, Creations and Interpretations. Washington, DC: Dumbarton Oaks.
-Dan Kiley and Jane Amidon (1999). Dan Kiley in His Own Words, America’s Master Landscape Architect, London: Thames & Hudson Ltd.
-Anita Berrizbeitia and Linda Pollak (1999). Inside Outside Between Architecture and Landscape, Massachusetts: Rockport Publishers, Inc.
-Chris Van Uffelen (2009). 1000 X Landscape Architecture, Braun.
-Tim Waterman (2009). The Fundamentals of Landscape Architecture, Ava Publishing SA.
-Virginia Mcleod (2008). Detail in Contemporary Landscape Architecture, Laurence King.
-Sergi Costa Duran (2008). Contemporary landscape architecture, Cologne : Daab.
-Susan Zevon (1999). Outside architecture: outdoor rooms designed by architects, Gloucester, Mass. : Rockport Publishers.
-Jacobo Krauel (2007). New urban elements, Barcelona : Links.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Uygulama 14 % 15
Arazi Çalışması 2 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Arazi Çalışması 2 3 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 4
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 4
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 5
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 4
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 4
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 5
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 3
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 3