Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon,
Müfredat Açıklaması |
|
2) |
Ders-1:
Yapıların Mimari Kavramları
Duvarcılık ve İskelet
• Ders Programı İncelemesi
• Beklentiler
• Ders 1:
İç kuvvetler yapısının genel teorisi. Dış yükler
Doğadaki yapı; Bitkilerin, Hayvanların, Kara Formasyonlarının Yapıları
Yapılar: Form, vektör, yüzey, kesit aktifleri
Momentum – Yükler – Kuvvetler, Yük Testleri Altında Yapay Yapıların Açıklaması
Momentum – Yükler
• Duyuru:
Ödev I: |
Okuma:
Yapısal Sözlük
Mimarlar için Yapısal Mühendislik (1, 2, 3)
Duyuru 1:
STD - Çalışma - Ödev I:
(5 + 5 = 10 Puan)
Konu: Kentsel Heykel
Gereksinimler: model, eskizler
İçerik/senaryo: öğrenci tarafından belirlenir
Yer: öğrenci tarafından belirlenir
Yapı: duvarcılık ve iskelet
Fiziksel Model ve eskizler: ölçeksiz
Malzeme: serbest
Değerlendirme kriterleri: yapı - inşaat doğruluğu, tasarım
kalitesi, bağlam,
poster kalitesi. |
3) |
STD - Çalışma - Ödev I:
(5 + 5 = 10 Puan)
Konu: Kentsel Heykel
Gereksinimler: model, eskizler
İçerik/senaryo: öğrenci tarafından belirlenir
Yer: öğrenci tarafından belirlenir
Yapı: duvarcılık ve iskelet
Fiziksel Model ve eskizler: ölçeksiz
Malzeme: serbest
Değerlendirme kriterleri: yapı - inşaat doğruluğu, tasarım
kalitesi, bağlam, poster kalitesi.
Kritikler – Stüdyo Çalışması Değerlendirmesi I (5 puan) |
Ödev I pdf POSTER'ın teslimi (5 puan)
TOPLAM: 10 PUAN |
4) |
Ders-2:
Duvar Yapıları
(Taş – Tuğla Mimarisi)
Duvar Yapı Tasarımı:
https://youtu.be/E-rfU6n2rCw
Duvar Malzemeleri ve Özellikleri:
https://youtu.be/AkmLlnxKtyM
Mega yapılar: Tuğla
• Ders 2:
Yerçekimi tipleri duvar yapıları. Taş, tuğla, beton blok yük taşıyan duvarlar, açıklıklar, lentolar, kemerler, tonozlar ve kubbeler
Duvar Yapılarının Analizi |
Duyuru 2:
STD - Çalışma - Ödev II:
(5 + 5 = 10 Puan)
Konu: Anıt Duvar
Gereksinimler: model, çizimler
İçerik/senaryo: öğrenci tarafından belirlenir
Yer: öğrenci tarafından belirlenir
Yapı: duvarcılık
Model ve eskizlerin ölçeği: serbest
Malzeme: serbest
Değerlendirme kriterleri: yapı - inşaat doğruluğu, tasarım, bağlam, sunum |
5) |
STD - Çalışma - Ödev II:
(5 + 5 = 10 Puan)
Konu: Anıt Duvar
Gereksinimler: model, çizimler
İçerik/senaryo: öğrenci tarafından belirlenir
Yer: öğrenci tarafından belirlenir
Yapı: duvarcılık
Model ve eskizlerin ölçeği: serbest
Malzeme: serbest
Değerlendirme kriterleri: yapı - inşaat doğruluğu, tasarım, bağlam, sunum
Kritikler - Stüdyo çalışmasının değerlendirilmesi II (5 puan) |
Ödev II pdf POSTER'in teslimi (5 puan)
TOPLAM: 10 PUAN |
6) |
Ders-3:
Beton Yapılar
Momentum – Yükler
Adım Adım Hint 30*40 ev beton inşaatı https://youtu.be/jsQNIkWWug4
https://youtu.be/XGCaLzaNfF4
Bir Ev Yapmak: https://youtu.be/M-MlVkQybjI
Baştan sona bir ev inşa etmek: https://youtu.be/VFfEoo7pgP4
• Ders-3:
Beton Yapılar:
Betonarme Kirişler, kolonlar, döşemeler, betonarme duvarlar, temeller, ayaklar. Betonarme çerçeve yapıları. Betonarme yapısal elemanlardaki arıza çatlakları.
Momentum – Yükler: Çeşitli dış kuvvetler altında çerçeve yapısındaki kritik noktaları anlamak için deneysel model çalışmaları. Arızaları kontrol etmek için çözümler önerme Betonarme yapılardaki takviye çubuklarının konumları. Takviyenin işlevsel değerlendirmesi. Öngerilmeli beton yapısal elemanlar |
Okuma: İnşaat El Kitabı (Bölüm 9)
Duyuru 3:
STD - İş - Ödev III:
(5 + 5 = 10 Puan)
Konu: Kendi Evinizin Fiziksel Modeli (apartman, villa, çatı katı, vb.)
Gereksinimler: model İçerik/senaryo: halihazırda mevcut planların doğru 3B sunumu-evinizin kesiti Yer: herhangi bir yer
Yapı: iskelet, RC
Model Ölçeği: 1/50
Malzeme: serbest
Değerlendirme kriterleri: yapı - inşaat doğruluğu,
Poster kalitesi |
7) |
STD - İş - Ödev III:
(5 + 5 = 10 Puan)
Konu: Kendi Evinizin Fiziksel Modeli (apartman, villa, çatı katı, vb.)
Gereksinimler: model İçerik/senaryo: evinizin halihazırda mevcut planlarının doğru 3B sunumu-kesiti Yer: herhangi bir yer
Yapı: iskelet, RC
Model Ölçeği: 1/50
Malzeme: ücretsiz
Değerlendirme kriterleri: yapı - inşaat doğruluğu,
Poster kalitesi.
Kritikler - Stüdyo Çalışması III'ün Değerlendirilmesi (5 puan) |
Ödev III pdf POSTER'in teslimi (5 puan)
TOPLAM: 10 PUAN
Duyuru:
Vize:
(20 Puan)
Konu: Verilen Binanın Yapı ve İnşaatının Mimari-mühendislik projesi, tüm yapının planları-kesitleri, inşaat yoluyla analizi |
8) |
Vize Haftası
Ders Yok
Vize Teslimi:
Sınıfta yüz yüze sunum. |
|
9) |
ARA SINAV SUNUMLARI
(Birinci Grup – 1. Gün)
Gönderi sırasına göre Stüdyoda Sözlü Sunumlar.
Sunumcular sunumlarını ders saatleri içerisinde yapacaklardır.
Süre:6-7 dk. |
|
10) |
ARA SINAV SUNUMLARI
(İkinci Grup – 2. Gün)
Gönderi sırasına göre Stüdyoda Sözlü Sunumlar.
Sunumcular sunumlarını ders saatleri içerisinde yapacaklardır.
Süre:6-7 dk. |
|
11) |
Ders-4:
Kereste – Kağıt Yapılar
Norveç Küçük Evi Çerçevesi Yapımı https://youtu.be/8bgeBDMblK8
Sıfırdan Ahşap Çerçeve Ev Yapımı Zaman Atlaması
https://youtu.be/a0kusX4jDiI
• Ders 4:
Ahşabın mekanik özellikleri. Ahşap sütunlar, ahşap kirişler, ahşap çatı elemanları, ahşap makaslar. Çerçeveler, yük taşıyan elemanlar, Yapısal Sistemler Kavramları – Ahşap elemanların bağlantı yöntemleri. Çiviler, vidalar, cıvatalar ve gergi çubukları, ahşap makasların bileşenlerinin davranışını anlama. Ahşap yapısal elemanların bağlantı detayları |
Okuma: Yapım El Kitabı (Bölüm 10)
Duyuru 4:
STD - Çalışma - Ödev IV:
(5 + 5 = 10 Puan)
Konu: KUŞ EVİ (ahşap)
Gereksinimler: model, eskizler
İçerik/senaryo: serbest
Yer: herhangi bir yer
Yapı: iskelet, ahşap
Model Ölçeği: ½, 1/5
Malzeme: serbest (ahşap, balsa önerilir)
Değerlendirme kriterleri: yapı - yapısal doğruluk, tasarım, kuşun rahatlığı, ahşap detayı, Poster kalitesi |
12) |
STD - Çalışma - Ödev IV:
(5 + 5 = 10 Puan)
Konu: KUŞ EVİ
(ahşap)
Gereksinimler: model, eskizler
İçerik/senaryo: serbest
Yer: herhangi bir yer
Yapı: iskelet, ahşap
Model Ölçeği: ½, 1/5
Malzeme: serbest (ahşap, balsa önerilir)
Değerlendirme kriterleri: yapı - yapısal doğruluk, tasarım, kuşun rahatlığı, ahşap
detay, Poster kalitesi
Kritikler - Stüdyo çalışmasının değerlendirilmesi IV (5 puan) |
Ödev IV pdf POSTER'in teslimi (5 puan)
TOPLAM: 10 PUAN |
13) |
Ders-5:
Çelik Yapılar –
Çekme Yapılar
Çelik Yapıların Nasıl Dikileceği adım adım verilmiştir https://youtu.be/JhSJtooxG4E
• Ders 5:
(profiller, kablolar-membranlar, çadır yapılar…) Yapısal çelik profillerin kesit özellikleri. Geometrik alanın ağırlık merkezi. Çelik çerçeve yapılar. Yapısal çelik elemanların bağlantı yöntemleri. Perçinler, cıvatalar ve kaynak. Kaynak türleri. Kolon-temel, kolon-kolon, kolon-kiriş, kiriş-kiriş bağlantılarının detayları / Yapısal çelik profillerin kesit özellikleri. Geometrik alanın ağırlık merkezi. Çelik çerçeve yapılar. Yapısal çelik elemanların bağlantı yöntemleri. Perçinler, cıvatalar ve kaynak. Kaynak türleri. Kolon-temel, kolon-kolon, kolon-kiriş, kiriş-kiriş bağlantılarının detayları
ÇEKME YAPILARI – Momentum – Yükler |
Okuma: Yapım El Kitabı (Bölüm 7)
Duyuru 5:
SON PROJE – 1. Tur:
(10 Puan)
Konu: BİLGİ PAVİLYONU
(yaklaşık 200m2, iki katlı)
Yükseklik serbest, zemin serbest
Yer: öğrenci tarafından belirlenir Yapı: iskelet, çelik, membran, kereste, kağıt…
İçerik/senaryo: serbest
Gereksinimler: Pavyonlar, bilgi merkezleri, fuar standları, senaryo, ilk eskizler, çizimler (plan, kesit, perspektifler) üzerine araştırma sunumu
Fiziksel Model: 1/50 ölçek
Değerlendirme kriterleri: yapının sunumu – yapısal doğruluk, tasarım, işlevsellik, detay, poster kalitesi |
14) |
SON PROJE Sunumu – 1. Tur:
(10 Puan)
Konu: BİLGİ PAVİLYONU
(yaklaşık 200m2, iki katlı)
Yükseklik serbest, zemin serbest
Yer: öğrenci tarafından belirlenir Yapı: iskelet, çelik, membran, kereste, kağıt…
İçerik/senaryo: serbest
Gereksinimler: Pavyonlar, bilgi merkezleri, fuar standları, senaryo, ilk eskizler, çizimler (plan, kesit, perspektifler) üzerine araştırma sunumu
Fiziksel Model: 1/50 ölçek
Değerlendirme kriterleri: yapının sunumu – yapısal doğruluk, tasarım, işlevsellik, detay, poster kalitesi
Son Proje 1. Tur POSTER'in sunulması (10 puan)
Duyuru:
SON PROJE SUNUMU:
(30 Puan)
Konu: Mimarlık-mühendislik projesi, tüm yapının planları-kesitleri, inşaat yoluyla verilen Binanın yapısal inşasının analizi. |
SON PROJE DOSYASI GÖNDERİMİ (2.Tur)
(verilen poster düzenini kullanın)
Konu: BİLGİ PAVYONU
(yaklaşık 200m2, iki katlı)
Yükseklik serbest, zemin serbest
Yer: öğrenci tarafından kararlaştırılır Yapı: iskelet, çelik, membran, kereste, kağıt…
İçerik/senaryo: serbest
Gereksinimler: Pavyonlar, bilgi merkezleri, fuar standları, senaryo, ilk eskizler, çizimler (plan, kesit, perspektifler) üzerine araştırma sunumu
Yapı çizimleri: 1/50 ölçekli plan + kesit
Derleme detayları: 1/5, 1/2
Fiziksel Model: 1/50 ölçek
Değerlendirme kriterleri:
yapının sunumu – yapısal doğruluk,
tasarım, işlevsellik, detay,
poster kalitesi
Son Proje 2.Tur POSTER'in teslimi (30 puan) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, |
2 |
2) |
21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, |
3 |
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, |
3 |
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, |
2 |
5) |
İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, |
5 |
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, |
2 |
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, |
1 |
8) |
İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. |
1 |
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |
3 |