INT3003 Furniture History and DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3003 Mobilya Tarihi ve Tasarımı Güz 1 4 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EYLEM ÖNAL ŞAHİN
Öğ.Gör. NAZAR ŞİGAHER
Öğ.Gör. İMRE HADİ
Öğ.Gör. ADİL ÖNGEL
Öğ.Gör. SİNAN POLVAN
Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Tanınmış mobilya firmalarına teknik gezileri içerir.
Dersin Amacı: Bu ders, insan antropometrisine bağlı olarak mobilya kullanımını, üretimde malzeme kullanımı ve üretim yöntemlerini örneklerle tanıtır. Bir mobilya ürününün fikirsel oluşumu, tasarım gelişimi, anlatım teknikleri ve üretim yöntemleriyle gerçekleşmesi sürecini projelendirerek öğretmeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I- iç mekanların farklı eylemlerine bağlı olarak mobilya sistemlerini ve elemanlarını adlandırır
II- mobilya ürünlerinin malzeme, teknoloji ve detaylarını tanımlayabilir
III- ergonomic prensiplerini mobilya tasarımına uygulayabilir
IV- mobilya sistemlerinin tasarımını iç mekanların eylem ihtiyaçlarıyla ilişkilendirir
V- bir mobilya ürününün malzeme özelliklerine bağlı uygun detayları ve konstrüksiyonu önerir
VI- mobilya tasarımı projeleri için tasarım fikri önerir
VII- çizim ve modelleme ile mobilya tasarım projelerinin sunumunu deneyimler
VIII- mobilya tasarım prensiplerini kullanarak bir mobilya ürününü yapılandırır.

Dersin İçeriği

1. Giriş. Proje verilmesi
2. Biçim ve fonksiyon arasındaki ilişki
3. Mobilya tasarımında süreç: Fikirsel oluşum
4. Mobilya tasarımında süreç: Üretim süreci ve detaylandırma
5. İnsan-mobilya ilişkisi: Antropometrik veri ve uygulama alanları
6. Mobilyanın tipolojik sınıflandırılması
7. Çevre düzenleyici yapı olarak mobilya.
8. Proje kritikleri
9. Proje kritikleri
10. Proje kritikleri
11. Ara Jüri
12. Proje kritikleri
13. Proje kritikleri
14. Proje kritikleri
15. Proje kritikleri
16. Final Jürisi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş_ Proje verilmesi yok
2) Biçim ve fonksiyon arasındaki ilişki yok
3) Mobilya tasarımında süreç: Fikirsel oluşum yok
4) Mobilya tasarımında süreç: Üretim süreci ve detaylandırma yok
5) İnsan-mobilya ilişkisi: Antropometrik veri ve uygulama alanları yok
6) Mobilyanın tipolojik sınıflandırılması yok
7) Çevre düzenleyici yapı olarak mobilya yok
8) Proje kritikleri Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi
9) Proje kritikleri Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi
10) Proje kritikleri Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi
11) Ara Jüri Proje sunumunun hazırlanması
12) Proje kritikleri Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi
13) Proje kritikleri Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi
14) Proje kritikleri Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi
15) Proje kritikleri Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi
16) Final Jürisi Proje sunumunun hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Christ, J. European Cabinetry: Design and Construction.New York: Stirling, 1990.
2. Downey, C. A. Neofurniture. London: Thames and Hudson, 1992.
3. Gandy, C. D. Contemporary Classics: Furniture of the Masters. New York: Whitney Library of Design, 1990.
4. Hall, D. Discovering Furniture. London: Bracken Books, 1992.
5. Jonston, D. R. The Craft of Furniture Making. London: Batsford Ltd., 1981.
6. Kiley, N. World Furniture. London: Octopus, 1980.
7. Pile, J. F. Furniture, Modern+Postmodern: Design+Technology. New York: John Wiley, 1990.
8. Salomonsky, V. C. Masterpieces of Furniture: in Photographs and Measured Drawings. New York: Dover, 1974.
9. Sembach, K., Leuthauser, G., and Gössel, P. Twentieth Century Furniture Design. Köln: Taschen, 1991.
10. Stem, S. Designing Furniture from Concept to Shop Drawing: A Practical Guide. Newtown, Conn: Tatunton Press, 1989.
Diğer Kaynaklar: Catalogs of furniture and fixtures companies.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 5
Uygulama 16 % 50
Ödev 7 % 15
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 80
Arazi Çalışması 1 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 1 1
Ödevler 1 1
Juri 2 2
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 5
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 5
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 4
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 5
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 5
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 4
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 4
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 4
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 4