İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3003 | Mobilya Tarihi ve Tasarımı | Güz | 1 | 4 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. EYLEM ÖNAL ŞAHİN Öğ.Gör. NAZAR ŞİGAHER Öğ.Gör. İMRE HADİ Öğ.Gör. ADİL ÖNGEL Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Tanınmış mobilya firmalarına teknik gezileri içerir. |
Dersin Amacı: | Bu ders, insan antropometrisine bağlı olarak mobilya kullanımını, üretimde malzeme kullanımı ve üretim yöntemlerini örneklerle tanıtır. Bir mobilya ürününün fikirsel oluşumu, tasarım gelişimi, anlatım teknikleri ve üretim yöntemleriyle gerçekleşmesi sürecini projelendirerek öğretmeyi amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I- iç mekanların farklı eylemlerine bağlı olarak mobilya sistemlerini ve elemanlarını adlandırır II- mobilya ürünlerinin malzeme, teknoloji ve detaylarını tanımlayabilir III- ergonomic prensiplerini mobilya tasarımına uygulayabilir IV- mobilya sistemlerinin tasarımını iç mekanların eylem ihtiyaçlarıyla ilişkilendirir V- bir mobilya ürününün malzeme özelliklerine bağlı uygun detayları ve konstrüksiyonu önerir VI- mobilya tasarımı projeleri için tasarım fikri önerir VII- çizim ve modelleme ile mobilya tasarım projelerinin sunumunu deneyimler VIII- mobilya tasarım prensiplerini kullanarak bir mobilya ürününü yapılandırır. |
1. Giriş. Proje verilmesi 2. Biçim ve fonksiyon arasındaki ilişki 3. Mobilya tasarımında süreç: Fikirsel oluşum 4. Mobilya tasarımında süreç: Üretim süreci ve detaylandırma 5. İnsan-mobilya ilişkisi: Antropometrik veri ve uygulama alanları 6. Mobilyanın tipolojik sınıflandırılması 7. Çevre düzenleyici yapı olarak mobilya. 8. Proje kritikleri 9. Proje kritikleri 10. Proje kritikleri 11. Ara Jüri 12. Proje kritikleri 13. Proje kritikleri 14. Proje kritikleri 15. Proje kritikleri 16. Final Jürisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş_ Proje verilmesi | yok |
2) | Biçim ve fonksiyon arasındaki ilişki | yok |
3) | Mobilya tasarımında süreç: Fikirsel oluşum | yok |
4) | Mobilya tasarımında süreç: Üretim süreci ve detaylandırma | yok |
5) | İnsan-mobilya ilişkisi: Antropometrik veri ve uygulama alanları | yok |
6) | Mobilyanın tipolojik sınıflandırılması | yok |
7) | Çevre düzenleyici yapı olarak mobilya | yok |
8) | Proje kritikleri | Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi |
9) | Proje kritikleri | Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi |
10) | Proje kritikleri | Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi |
11) | Ara Jüri | Proje sunumunun hazırlanması |
12) | Proje kritikleri | Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi |
13) | Proje kritikleri | Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi |
14) | Proje kritikleri | Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi |
15) | Proje kritikleri | Projenin çizim ve modellerle geliştirilmesi |
16) | Final Jürisi | Proje sunumunun hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Christ, J. European Cabinetry: Design and Construction.New York: Stirling, 1990. 2. Downey, C. A. Neofurniture. London: Thames and Hudson, 1992. 3. Gandy, C. D. Contemporary Classics: Furniture of the Masters. New York: Whitney Library of Design, 1990. 4. Hall, D. Discovering Furniture. London: Bracken Books, 1992. 5. Jonston, D. R. The Craft of Furniture Making. London: Batsford Ltd., 1981. 6. Kiley, N. World Furniture. London: Octopus, 1980. 7. Pile, J. F. Furniture, Modern+Postmodern: Design+Technology. New York: John Wiley, 1990. 8. Salomonsky, V. C. Masterpieces of Furniture: in Photographs and Measured Drawings. New York: Dover, 1974. 9. Sembach, K., Leuthauser, G., and Gössel, P. Twentieth Century Furniture Design. Köln: Taschen, 1991. 10. Stem, S. Designing Furniture from Concept to Shop Drawing: A Practical Guide. Newtown, Conn: Tatunton Press, 1989. |
Diğer Kaynaklar: | Catalogs of furniture and fixtures companies. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 5 |
Uygulama | 16 | % 50 |
Ödev | 7 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 80 |
Arazi Çalışması | 1 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 |
Juri | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 5 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 5 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 4 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 5 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 5 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 4 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 4 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 4 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 4 |