Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı ve müfredatın incelemesi,
3ds MaxArayüzünün incelenmesi
|
|
2) |
Basit Geometrik formların modellenmesi |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
3) |
Spline Modeling |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
4) |
Çokgen Modelleme:
Katı obje işlemleri,
alt nesneleri düzenleme,
Gruplama türleri. |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
5) |
Çokgen Modelleme:
Eğri ve yüzey modelleme |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
6) |
Çokgen modellme:
2B plan ile çalışma.
Kapı, Pencere Kullanımı,
merdiven modelleri. |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
7) |
Kat Planı Modelleme:
2B plan görüntüsü ile çalışma. |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
8) |
Kat Planı Modelleme:
CAD dosyaları ile çalışma. |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
9) |
Kat Planı Modelleme:
Matlzeme Tarayıcısı ve Hazır Materyalleri Kullanmak,
Materyal Oluşturma ve Düzenleme,
Aydınlatmaya Genel Bakış. |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
10) |
Arasınav |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
11) |
Işık Türleri ve Kameralar |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
12) |
Arnold render motoru ile iç mekan görselleştime |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
13) |
Arnold render motoru ile dış mekan görselleştime |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
14) |
Örnek bir odanın modellenmesi ve görselleştirilmesi |
tutorial links- çalışma videoları için linkler |
15) |
Final haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|