INT2945 Digital Visualization in Interior Architecture (3D Max)Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2945 İçmimarlıkta Dijital Görsellleştirme (3D Max) Bahar 2 2 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ
Öğ.Gör. MAHMUT ALTUNTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Vray Lumion
Dersin Amacı: Dersin amacı bilgisayar kullanımının tasarım sürecine entegre edilmesinin sağlanmasıdır. İç mimarlık alanında bilgisayar yazılımlarının tanıtılması ve mesleğe katkısı konusunda bilgilendiricidir.
Ders kapsamında 3ds Max yazılımı tanıtılarak, tasarım ve sunum aşamalarında kullanımları ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Genel sunum becerilerinin kazandırılması;
Bilgisayar destekli 3b tasarım yaklaşımlarının kavranması;
Tasarım sürecinde bilgisayar kullanımını sağlamak;
3d bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamak.

Dersin İçeriği

3ds Max programını, 3d modelleme, animasyon ve kullanıcı arayüzü ile tanımak.
Farklı metodlar ile modellemeyi görmek.
Diğer animasyon programları hakkında tanıtım bilgisi almak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve müfredatın incelemesi, 3ds MaxArayüzünün incelenmesi
2) Basit Geometrik formların modellenmesi tutorial links- çalışma videoları için linkler
3) Spline Modeling tutorial links- çalışma videoları için linkler
4) Çokgen Modelleme: Katı obje işlemleri, alt nesneleri düzenleme, Gruplama türleri. tutorial links- çalışma videoları için linkler
5) Çokgen Modelleme: Eğri ve yüzey modelleme tutorial links- çalışma videoları için linkler
6) Çokgen modellme: 2B plan ile çalışma. Kapı, Pencere Kullanımı, merdiven modelleri. tutorial links- çalışma videoları için linkler
7) Kat Planı Modelleme: 2B plan görüntüsü ile çalışma. tutorial links- çalışma videoları için linkler
8) Kat Planı Modelleme: CAD dosyaları ile çalışma. tutorial links- çalışma videoları için linkler
9) Kat Planı Modelleme: Matlzeme Tarayıcısı ve Hazır Materyalleri Kullanmak, Materyal Oluşturma ve Düzenleme, Aydınlatmaya Genel Bakış. tutorial links- çalışma videoları için linkler
10) Arasınav tutorial links- çalışma videoları için linkler
11) Işık Türleri ve Kameralar tutorial links- çalışma videoları için linkler
12) Arnold render motoru ile iç mekan görselleştime tutorial links- çalışma videoları için linkler
13) Arnold render motoru ile dış mekan görselleştime tutorial links- çalışma videoları için linkler
14) Örnek bir odanın modellenmesi ve görselleştirilmesi tutorial links- çalışma videoları için linkler
15) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Autodesk 3ds Max 2012 Essentials Randi L. Derakhshani/ Dariush Derakhshani
3D Studio Max 2010 Pusula Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?id=18995103&siteID=123112&linkID=9241175

http://lumion3d.com/tutorials


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Uygulama 10 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 6 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Uygulama 13 25
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 32
Ödevler 6 8
Küçük Sınavlar 1 1
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 4
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 4
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 4
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 4
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 4
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 2
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 1
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 3
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 2