İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2943 | İstanbul'u Eskizleme | Bahar Güz |
0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | belgesel film |
Dersin Amacı: | Çizim, teknik ya da sanatsal özelliklerle çevrili ve verili bir beceriden önce bir düşünme modalitesi olarak belirlenmelidir. Bir başka deyişle, ağırlıklı olarak farklı nitelikler edinebilen çizgilerle ifade edilen bir görsel düşünme dili söz konusudur. Bu anlamda, dersin amacı, iç mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, mimari düşüncenin alımlanma ve temsil aracı olarak serbest el çizim yeteneklerinin ve çizgi ifadelerinin geliştirilmesidir. Bu amaçla, stüdyoda ilk bilgi aktarımı ve çalışmalarından sonra kent içinde belirli sahalarda çizim etkinlikleri gerçekleştirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Görsel olarak alımlanan, zihinsel olarak ayrıştırılan fiziksel çevrenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi. II. Zihinsel olarak işlenen düşüncenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi. III. Ölçek, oran becerilerinin geliştirilmesi. IV. Çizginin iletişim aracı olarak manipülasyonu. |
El ve zihin koordinasyonunu sağlamak üzere çizerek ifade etmeye yönelik ağırlıklı olarak kurşun kalem serbest el mimari düşünce görselleştirmeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Düşünce olarak çizgi kavramı ve görsel dil performansı olarak eskiz etkinliği. | yok |
2) | Çizgi nitelikleri ve tarama. Çizgi ifadesi olarak çizgi kalınlıkları. Yüzey ifadesi olarak tarama. | yok |
3) | Nesneler arasındaki boyut ilişkilerinin kavranması. Ölçü, ölçek ve oran kavramları. | yok |
4) | Bizans'ın izleri, tarihi yarımada | |
5) | İstanbul'un surları | |
6) | Galata | |
7) | Beyoğlu I - Tünel'den Galatasaray'a | |
8) | Beyoğlu II - Galatasaray'dan Taksim'e | |
9) | Zeyrek ve Cibali | |
10) | Süleymaniye | |
11) | Fener ve Balat | |
12) | Topkapı Sarayı ve Arkeoloji Müzesi | |
13) | Sirkeci ve Eminönü | |
14) | Boğaziçi Yalıları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları stüdyo saatleri sonrasında sisteme yüklenmektedir. Ayrıca, eskiz teknikleri üzerine yardımcı kitaplara üniversite kütüphanesinden erişilebilir. Course notes are uploaded into the system after studio hours. Moreover, some supplementary materials on sketching are accessible at the university library. |
Diğer Kaynaklar: | Kendra Schank Smith, Architects' Drawings, Architectural Press, 2005. Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008. Sue Ferguson Gussow, Architects Draw, Princeton Architectural Press, New York, 2008. Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 2008. George Hlavács, The Exceptionally Simple Theory of Sketching, BIS Publishers, Amsterdam, 2014. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Arazi Çalışması | 10 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 11 | 4 | 44 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 2 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 2 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 2 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 4 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 3 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 4 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 3 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |