INT2943 Sketching IstanbulBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT2943 İstanbul'u Eskizleme Bahar
Güz
0 4 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL
Öğ.Gör. SİNAN POLVAN
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Opsiyonel Program Bileşenleri: belgesel film
Dersin Amacı: Çizim, teknik ya da sanatsal özelliklerle çevrili ve verili
bir beceriden önce bir düşünme modalitesi olarak
belirlenmelidir. Bir başka deyişle, ağırlıklı olarak farklı
nitelikler edinebilen çizgilerle ifade edilen bir görsel
düşünme dili söz konusudur. Bu anlamda, dersin amacı, iç mimarlık
eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, mimari düşüncenin
alımlanma ve temsil aracı olarak serbest el çizim
yeteneklerinin ve çizgi ifadelerinin geliştirilmesidir. Bu
amaçla, stüdyoda ilk bilgi aktarımı ve çalışmalarından sonra
kent içinde belirli sahalarda çizim etkinlikleri
gerçekleştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Görsel olarak alımlanan, zihinsel olarak ayrıştırılan
fiziksel çevrenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi.
II. Zihinsel olarak işlenen düşüncenin iki boyutlu ortama
kaydedilmesi.
III. Ölçek, oran becerilerinin geliştirilmesi.
IV. Çizginin iletişim aracı olarak manipülasyonu.

Dersin İçeriği

El ve zihin koordinasyonunu sağlamak üzere çizerek ifade
etmeye yönelik ağırlıklı olarak kurşun kalem serbest el mimari
düşünce görselleştirmeleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Düşünce olarak çizgi kavramı ve görsel dil performansı olarak eskiz etkinliği. yok
2) Çizgi nitelikleri ve tarama. Çizgi ifadesi olarak çizgi kalınlıkları. Yüzey ifadesi olarak tarama. yok
3) Nesneler arasındaki boyut ilişkilerinin kavranması. Ölçü, ölçek ve oran kavramları. yok
4) Bizans'ın izleri, tarihi yarımada
5) İstanbul'un surları
6) Galata
7) Beyoğlu I - Tünel'den Galatasaray'a
8) Beyoğlu II - Galatasaray'dan Taksim'e
9) Zeyrek ve Cibali
10) Süleymaniye
11) Fener ve Balat
12) Topkapı Sarayı ve Arkeoloji Müzesi
13) Sirkeci ve Eminönü
14) Boğaziçi Yalıları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları stüdyo saatleri sonrasında sisteme yüklenmektedir.
Ayrıca, eskiz teknikleri üzerine yardımcı kitaplara üniversite
kütüphanesinden erişilebilir.

Course notes are uploaded into the system after studio hours.
Moreover, some supplementary materials on sketching are accessible at the university library.
Diğer Kaynaklar: Kendra Schank Smith, Architects' Drawings, Architectural Press, 2005.
Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008.
Sue Ferguson Gussow, Architects Draw, Princeton Architectural Press, New York, 2008.
Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 2008.
George Hlavács, The Exceptionally Simple Theory of Sketching, BIS Publishers, Amsterdam, 2014.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Arazi Çalışması 10 % 50
Rapor Teslimi 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 2 2 4
Arazi Çalışması 11 4 44
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 2
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 2
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 4
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 3
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 4
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 3
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,