DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2943 | İstanbul'u Eskizleme | Bahar | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SİNAN POLVAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Belgeseller ve filmler |
Dersin Amacı: | Bu ders, temel teknik çizim becerilerine sahip çeşitli tasarım bölümlerinden gelen öğrencileri eğitmek amacıyla tasarlanmıştır ve öğrencilerin el çizimiyle görsel not alma becerilerini ve algılarını geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler, gözlem, algılama, ifade etme ve analitik becerilerini keskinleştiren serbest el perspektif çizimi ve render tekniklerini geliştirecekler, böylece yaratıcı ve sanatsal görselleştirmeler üretebileceklerdir. Ders, seminerler ve saha gezilerini içermekte olup, öğrencilere İstanbul'un en dikkat çekici yapıları ve tarihi bölgelerinin mimari geçmişini keşfetme fırsatı sunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mesleğiniz icra ederken karşılaştığın veya tasarladığı yapılı çevreyi ya da iç mekânları görselleştirerek, görsel analizler yapabilir ve etkileyici görseller oluşturabilir. 2. Algıladığın ve görsel olarak kaydettiği yapılı çevre ve iç mekânlardan elde edttiği verileri kullanarak yaratıcı sentezler yapabilir. 3. Göz-el koordinasyonunu geliştirerek kazandığı eskiz becerilerini, ileri sunum aşamalarında görsel iletişim aracı olarak kullanabilir. 4. Yapılı çevre veya iç mekânların sanatsal perspektiflerini, oran ve ölçekleri dikkate alarak, pratik ve hızlı eskiz teknikleri ile oluşturabilir. 5. Deneyimlenen mekânların tarih, kültür ve toplumsal hayata etkilerini kavrayarak bu konuda farkındalık geliştirebilir. 6. Bilinçli ve sorumlu bir tasarımcı olarak ürettiği eskizlerin etik ilkeler doğrultusunda ve fikri mülkiyet ile sınai haklara saygı çerçevesinde hazırlanmasına ilişkin farkındalık kazanır. |
İstanbul'un tarihi bölgelerinin ziyaret edilmesi ve bu mekânların serbest el eskizleri ile mimari düşünce görselleştirmelerinin üretilmesidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Explanation of syllabus and basics of sketching: Urban and interior spaces | yok |
2) | Kompozisyon ve çizgi teknikleri (kurşun kalem ve kalem eskiz çalışmaları), Görsel analiz ve notlar, Saha gezisi: Sultanahmet–Hipodrom – Çemberlitaş – Kapalıçarşı | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
3) | Perspektif çizimin temelleri (1 Nokta Perspektif ve 2 Nokta Perspektif), Görsel analiz ve notlar, Saha gezisi: Balat - Fener | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
4) | Bağlam analizi, Derinlik ve gölgelendirme taramaları, Görsel analiz ve notlar: Saha gezisi: Vefa – Süleymaniye – Tahtakale | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
5) | Panoramik çizim, Visual analysis and notes, Field trip: Kadıköy - Moda | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
6) | Bağlam Analizi, Malzeme ve doku taramaları, Görsel analiz ve notlar, Saha gezisi: Yedikule - Samatya | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
7) | Sokak manzarası çizimi: Figür ve arka plan, Görsel analiz ve notlar, Saha gezisi: Galata – Karaköy – Tophane | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
8) | Ara sınav | Bireysel çalışma |
9) | Sokak manzarası çizimi: Figür ve arka plan, Görsel analiz ve notlar: Saha gezisi: Taksim– İstiklal Caddesi– Tünel- Şişhane | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
10) | İleri çizgi teknikleri: Işık, gölge ve doku, Görsel analiz ve notlar, Saha gezisi: Üsküdar - Kuzguncuk | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
11) | Çizim becerilerinin geliştirilmesi üzerine değerlendirme, Gönderilen ev ödevi eskizleri üzerine eleştiriler | 2 Ev ödevi |
12) | Karma medya teknikleri, Görsel analiz ve notlar, Saha gezisi: Eminönü - Sirkeci | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
13) | İleri çizgi teknikleri: Figür, ölçekleme ve duruşlar, Görsel analiz ve notlar, Saha gezisi: İstanbul Arkeoloji Müzesi | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
14) | İleri çizgi teknikleri: Genel bir değerlendirme, Görsel analiz ve notlar, Saha gezisi: Zeyrek - Cibali | 2 Sınıf içi çalışma ve 2 Ev ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | George Hlavács, The exceptionally simple theory of sketching: why do professional sketches look beautiful? BIS Publishers, Amsterdam, 2014 Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008. Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 1994 Frank Lohan, Pen and ink techniques, 1978 |
Diğer Kaynaklar: | George Hlavács, The exceptionally simple theory of sketching: why do professional sketches look beautiful? BIS Publishers, Amsterdam, 2014 Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008. Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 1994 Frank Lohan, Pen and ink techniques, 1978 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Arazi Çalışması | 11 | % 12 |
Ödev | 12 | % 3 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 22 | 2 | 44 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 24 | 1 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |