İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2943 | İstanbul'u Eskizleme | Bahar | 0 | 4 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL Öğ.Gör. SİNAN POLVAN Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | belgesel film |
Dersin Amacı: | Çizim, teknik ya da sanatsal özelliklerle çevrili ve verili bir beceriden önce bir düşünme modalitesi olarak belirlenmelidir. Bir başka deyişle, ağırlıklı olarak farklı nitelikler edinebilen çizgilerle ifade edilen bir görsel düşünme dili söz konusudur. Bu anlamda, dersin amacı, iç mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, mimari düşüncenin alımlanma ve temsil aracı olarak serbest el çizim yeteneklerinin ve çizgi ifadelerinin geliştirilmesidir. Bu amaçla, stüdyoda ilk bilgi aktarımı ve çalışmalarından sonra kent içinde belirli sahalarda çizim etkinlikleri gerçekleştirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Görsel olarak alımlanan, zihinsel olarak ayrıştırılan fiziksel çevrenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi. II. Zihinsel olarak işlenen düşüncenin iki boyutlu ortama kaydedilmesi. III. Ölçek, oran becerilerinin geliştirilmesi. IV. Çizginin iletişim aracı olarak manipülasyonu. |
El ve zihin koordinasyonunu sağlamak üzere çizerek ifade etmeye yönelik ağırlıklı olarak kurşun kalem serbest el mimari düşünce görselleştirmeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Düşünce olarak çizgi kavramı ve görsel dil performansı olarak eskiz etkinliği. | yok |
2) | Çizgi nitelikleri ve tarama. Çizgi ifadesi olarak çizgi kalınlıkları. Yüzey ifadesi olarak tarama. | yok |
3) | Nesneler arasındaki boyut ilişkilerinin kavranması. Ölçü, ölçek ve oran kavramları. | yok |
4) | Bizans'ın izleri, tarihi yarımada | |
5) | İstanbul'un surları | |
6) | Galata | |
7) | Beyoğlu I - Tünel'den Galatasaray'a | |
8) | Beyoğlu II - Galatasaray'dan Taksim'e | |
9) | Zeyrek ve Cibali | |
10) | Süleymaniye | |
11) | Fener ve Balat | |
12) | Topkapı Sarayı ve Arkeoloji Müzesi | |
13) | Sirkeci ve Eminönü | |
14) | Boğaziçi Yalıları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları stüdyo saatleri sonrasında sisteme yüklenmektedir. Ayrıca, eskiz teknikleri üzerine yardımcı kitaplara üniversite kütüphanesinden erişilebilir. Course notes are uploaded into the system after studio hours. Moreover, some supplementary materials on sketching are accessible at the university library. |
Diğer Kaynaklar: | Kendra Schank Smith, Architects' Drawings, Architectural Press, 2005. Kendra Schank Smith, Architects' Sketches, Architectural Press, 2008. Sue Ferguson Gussow, Architects Draw, Princeton Architectural Press, New York, 2008. Brian Edwards, Understanding Architecture Through Drawing, Taylor and Francis, New York, 2008. George Hlavács, The Exceptionally Simple Theory of Sketching, BIS Publishers, Amsterdam, 2014. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Arazi Çalışması | 10 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 11 | 4 | 44 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |