BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT2013 | Sanat ve Mimarlık Tarihi | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Dersin Amacı: | Bu ders, Çatalhöyük’ten Rönesans’a uzanan süreçte mekânsal tasarımın evrimini inceleyerek, yapılaşmış çevreye eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Hem Batı hem de Doğu coğrafyalarına vurgu yapılarak, öğrencilerin farklı tarihsel dönemlere ait anahtar mimari stilleri ve iç mekân tasarım unsurlarını tanımaları ve bunları toplumsal, kültürel ve kentsel bağlamlarında değerlendirmeleri sağlanır. Ders, vaka incelemeleri ve kuramsal çerçeveler aracılığıyla mimarlık, kültür ve tasarım felsefeleri arasındaki ilişkiyi çeşitli coğrafyalar üzerinden inceler. Tarihsel ve kültürel içgörüleri sentezleyerek, öğrencilerin farklı tasarım yaklaşımlarına dair karşılaştırmalı analizler yapmaları beklenir. Bu hedeflere ulaşmak için ders boyunca sunumlar, okumalar, tartışmalar ve değerlendirme oturumlarından yararlanılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mimari bağlamlarda mekân, tarih ve kültür arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. 2. Sanat ve mimarlık tarihine ilişkin temel terminolojiyi kullanabilir. 3. Farklı kültürler, dönemler ve tasarım yaklaşımları arasında mimari yapıları sınıflandırabilir ve karşılaştırabilir. 4. Tarihi yapılı çevreleri ve iç mekânları, kentsel, sosyal ve kültürel bağlamlarıyla analiz edebilir. 5. Geleneksel ve anıtsal uygulamalar ile Batı ve Batı dışı perspektifler de dahil olmak üzere geçmiş ve günümüz mimari gelenekleri arasındaki bağlantıları değerlendirebilir. |
Bu ders, mimari ve mekânsal tasarımın farklı coğrafyalardaki tarihsel gelişimini kapsamlı bir şekilde ele alır ve kültür, sosyal ve politik yapılar, ekonomik koşullar, sanat ve teknolojik gelişmelerin tasarımın evrimine nasıl etki ettiğini vurgular. Teorik bir çerçevede, tasarım tarihindeki önemli dönüm noktalarını inceler ve özgün tasarım tanımlarının ve kavramlarının zaman içinde nasıl geliştiğine dair içgörüler sunar. Öğrenciler, tartışmalar ve ödevler aracılığıyla bu temaları ele alarak tarihsel tasarım uygulamalarını değerlendirecek, örnekleyecek ve bağlamsallaştıracaktır. Ders, öğrencilerin mimari ve iç mekân tasarımını şekillendiren çeşitli faktörleri analiz etmelerini sağlayarak, çağdaş tasarım kavramlarının tarihsel kökenlerine daha derin bir bakış kazanmalarını amaçlar. Son olarak, ders, öğrencileri, INT2014 dersine anlatım, bireysel çalışma, okumalar, tartışmalar, teknoloji destekli öğrenme ve vaka çalışmaları gibi yöntemlerle hazırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GİRİŞ: Dersin amacı, kapsamı ve metodolojisinin açıklanması | |
2) | BAŞLANGIÇ: ÇATALHÖYÜK, STONEHENGE | Michael Fazio, Marian Moffett and Lawrence Wodehouse, A World History of Architecture (London: Laurence King, 2008), 9-14. Indrani Chattopadhyaya, Living Tradition: A Study of Prehistoric Rock Paintings and Indigenous Art from District Sonbhadra, Southern Uttar Pradesh, India, Athens Journal of Humanities & Arts - Volume 3, Issue 4, 251-270. |
3) | ANTİK ÇAĞ’DA MİMARLIK: BÖLÜM 1: MISIR VE MEZOPOTAMYA | Harwood, Architecture and Interior Design through the 18th Century, Chapter 4, pp. 51-63. Louis Kahn, “Monumentality,” in Louis Kahn: Essential Texts (New York: W.W. Norton, 2003), 21-31. |
4) | ANTİK ÇAĞ’DA MİMARLIK: BÖLÜM 2: ANTİK YUNAN | Harwood et al., Architecture and Interior Design Through the 18th Century, Chapter 5, ss. 64-79. Le Corbusier, “Architecture III: Pure Creation of the Mind,” in Toward an Architecture, 231-251. |
5) | ANTİK ÇAĞ’DA MİMARLIK: BÖLÜM 2: ANTİK YUNAN | Harwood et al., Architecture and Interior Design Through the 18th Century, Chapter 6, 80-98. Le Corbusier, “Architecture I: The Lesson of Rome,” in Toward An Architecture, 194-212. |
6) | VİZEYE HAZIRLIK | |
7) | YERLİ-YEREL MİMARLIK: BÖLÜM 1: AFRİKA, AVUSTRALYA | Fazio et al., A World History of Architecture, 274-283. Bernard Rudofsky, “Introduction,” in Architecture without Architects (New York: Museum of Modern Art, 1964), 1-7. |
8) | VİZE | |
9) | YERLİ-YEREL MİMARLIK: BÖLÜM 2: MEKSİKA, PERU & BÖLÜM 3: JAPONYA, ÇİN, HİNDİSTAN | Fazio et al., A World History of Architecture, Chapter 3, 63-79. Harwood et al., Architecture and Interior Design Through the 18th Century, Chapters 2 and 3, 16-49. |
10) | YERLİ-YEREL MİMARLIK: BÖLÜM 4: ANADOLU, ORTA DOĞU, BALKANLAR | Harwood et al., Architecture and Interior Design Through the 18th Century, Chapter 9, 116-129. Le Corbusier, “The Mosques,” in Journey to the East (London: The MIT Press, 2007), 100-119. |
11) | GÜÇ SEMBOLÜ OLARAK MİMARLIK: BÖLÜM 1: ERKEN HRISTİYAN VE BİZANS MİMARLIĞI | Harwood et al., Architecture and Interior Design Through the 18th Century, Chapters 7 and 8, 100-115. Le Corbusier, “Constantinople,” in Journey to the East (London: The MIT Press, 2007), 83-99. |
12) | YORUM VE DEĞERLENDİRMELER | |
13) | GÜÇ SEMBOLÜ OLARAK MİMARLIK: BÖLÜM 2: ROMANESK VE GOTİK MİMARLIK | Harwood et al., Architecture and Interior Design Through the 18th Century, Chapters 10 and 11, 130-161. |
14) | FİNALE HAZIRLIK: TEKRAR | Finale hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Harwood, B., May, B., and Sherman, C. 2002. Architecture and Interior Design through the 18th Century. New Jersey: Prentice Hall. Ching, F., Jarzombek, M., Vikramaditya, P., 2017. A Global History of Architecture. New Jersey: Wiley. Kostof, S., 1995. A History of Architecture: Settings and Rituals, New York: Oxford University Press. Le Corbusier, 2007. Journey to the East. Cambridge: The MIT Press, 2007. Le Corbusier, 2003. Toward an Architecture. Los Angeles: Getty Research Institute. Coursera: • Introduction to Ancient Egypt and Its Civilization: https://www.coursera.org/learn/introancientegypt • The Ancient Greeks: https://www.coursera.org/learn/ancient-greeks |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. | |
3) | Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. | |
4) | Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. | |
5) | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. | |
6) | Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. | |
7) | Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. | |
8) | Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. | |
9) | İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. | |
10) | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |