İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1014 | İçmimarlığa Giriş | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Dersi Veren(ler): |
ELİF DEVRİM TOPSAKAL Öğ.Gör. ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Gerektiğinde alan gezileri |
Dersin Amacı: | Bu ders, iç mimarlık mesleğine disipliner bir yaklaşım getirmeyi amaçlar ve iç mimarlıktaki temel kavram ve konuların analizi yoluyla öğrencilere iç mekan anlayışı ve algısı kazandırmayı hedefler. Bu derste öğrencilere iç mimarlık mesleğinin kısa bir özeti, diğer disiplinlerle ilişkileri ve tasarım sürecinin temel adımları verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. iç mimarlık mesleğinin gelişimini, sorumluluklarını ve temel terminolojisini açıklayabilmek II. iç mimarlığı proje özeti, tasarım, sunum, şantiye ve kontrol aşamalarını kapsayan bir süreç olarak tanımak III. iç mimarlık ile diğer disiplinler ( inşaat, elektrik ve makine mühendisliği) arasındaki temel ilişkileri kavramak IV. iç mimarlık alanı içinde konsept kavramını ve tasarımı şekillendiren temel prensipleri anlamak V. İç mimarlık tasarımında yer alan temel malzemeleri (taş, ahşap, metal, vb. ), tasarım dilini oluşturan ana öğelerini (ışık, renk, vb. ) ve temel planlama kaygılarını genel hatlarıyla tanımak VI. Geliştirdiği tasarımları sunmak için kullanabileceği farklı metot ve medyaların farkında olmak. |
Bu derste öğrencilerin katılım oranının yüksek olması beklenmektedir. Öğrenciler, devam koşullarını yerine getirmek için yarıyıl boyunca derslerin %70'ine devam etmek zorundadır. 14 haftalık dönem içerisinde ilk haftadan on dördüncü haftadaki son derse kadar öğrencilerin derse katılım ve devamı takip edilmektedir. Yani derse 5 defadan fazla katılmayan öğrenciler NA/devamsız olarak duyurulmaktadır. Öğrencilerin, bu dersin amacına ve öğrenme hedeflerine hakim olmaları için derse devam etmeleri gereklidir. Öte yandan, öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılmaları ve ödevleri zamanında teslim etmeleri beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin amacı,, kapsamı ve işleyişinin açıklanması | |
2) | İç mimarlık / İç mekan nedir? | Okuma: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp. 12-25 & 26-31 & 38-39 Coles, John & House, Naomi, 2007, The Fundamentals of Interior Architecture, Academia, pp. 46-57 |
3) | Beş duyu ve mekan algısı | |
4) | Tasarım sürecinin başlangıc aşaması olarak konsept ve tasarım yaklaşımları | Okuma: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp. 38-45 Anderson, Jane, 2011, Basics Architectural Design, Academia, pp. 46-51 |
5) | Mekan oluşturma ve mekansal ilişkiler ile mekan organizasyonları | |
6) | İç mekan türleri (kamusal ve özel iç mekanlar; konut iç mekanı, ticari iç mekan vb.) | Okuma: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp.38-45. (çeviri: Dodsworth, Simon. 2012. AkademikTemeller Dizisi:02 İç Mekan Tasarımın Temelleri, LiteratürYayınları, İstanbul) |
6) | İç mekanda işlev ve planlama | Okuma: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp. 108-117 Pile, John F., 1994, Interior Design, Harry N. Abrams Publishers, pp. 156-174 |
7) | İç mimarlıkta Işık ve renk | Okuma: Coles, John & House, Naomi, 2007, The Fundamentals of Interior Architecture, Academia, pp. 118-145 Gordon, Gary, 2003, Interior Lighting for Designers, John Wiley & Sons, pp. 1-7 |
8) | VİZE | |
9) | Alan gezisi: Mahallenin kentsel dokusunu anlamak (Öğrenciler BAU Kuzey Kampüs'ün yakın çevresini analiz eder ve çevreye ilişkin görseller toplar. Bölgenin kentsel dokusunu anlatan bir kolaj tasarlar ve dönemin ikinci ödevi olarak teslim eder.) | |
10) | İç mimarlıkta malzeme 1 (doğal malzemeler: taş, ahşap vb.) | |
11) | İç mimarlıkta malzeme 2 (yapay malzemeler, bitiş ve detaylar) | Okuma: Ballast, David Kent, 2010, Interior Detailing, John Wiley & Sons, pp. 11-18 |
12) | Mobilya ve İç mimarlıkta insan faktörleri | |
13) | Restorasyon, koruma, yeniden işlevlendirme ve sürdürülebilirlik | |
14) | Evrensel tasarım ve kapsayıcı tasarım |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes are being uploaded to Its learning system after the courses. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kilmer, R. and Kilmer, O. Designing Interiors, Forth Worth: Hardcourt Brace Jovanovich College Publishers, 1992. 2. Pile, John F. Interior Design, New York: Harry Abrams Inc. Publishers, 1995. 3. Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia çeviri: Dodsworth, Simon. 2012. AkademikTemeller Dizisi:02 İçMekanTasarımınTemelleri., LiteratürYayınları, İstanbul 4. Grimley, Chris and Mimi Love. 2007. Color, Space, Style. Rockport Publishers. Beverly, USA. 5. Egan, David, Victor Olgyay. Architectural Lighting, Boston, Mc Graw Hill, 2002 (use this source for week 8) 12. Gordon, Gary, 2003, Interior Lighting for Designers, John Wiley & Sons 6. Pile, John F. Color in Interior Design, New York: Mc Graw Hill, 1997 7. Binggeli, Corky, 2003, Building Systems for Interior Designers, John Wiley & Sons |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 18 |
Ödev | 2 | % 12 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Arazi Çalışması | 1 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 12 |
Ödevler | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 4 | 16 |
Final | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 1 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 2 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 1 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 1 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 1 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 1 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 1 |