INT1014 Introduction to Interior ArchitectureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT1014 İçmimarlığa Giriş Bahar 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY
Dersi Veren(ler): ELİF DEVRİM TOPSAKAL
Öğ.Gör. ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ
Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Gerektiğinde alan gezileri
Dersin Amacı: Bu ders, iç mimarlık mesleğine disipliner bir yaklaşım getirmeyi amaçlar ve iç mimarlıktaki temel kavram ve konuların analizi yoluyla öğrencilere iç mekan anlayışı ve algısı kazandırmayı hedefler.
Bu derste öğrencilere iç mimarlık mesleğinin kısa bir özeti, diğer disiplinlerle ilişkileri ve tasarım sürecinin temel adımları verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. iç mimarlık mesleğinin gelişimini, sorumluluklarını ve temel terminolojisini açıklayabilmek
II. iç mimarlığı proje özeti, tasarım, sunum, şantiye ve kontrol aşamalarını kapsayan bir süreç olarak tanımak
III. iç mimarlık ile diğer disiplinler ( inşaat, elektrik ve makine mühendisliği) arasındaki temel ilişkileri kavramak
IV. iç mimarlık alanı içinde konsept kavramını ve tasarımı şekillendiren temel prensipleri anlamak
V. İç mimarlık tasarımında yer alan temel malzemeleri (taş, ahşap, metal, vb. ), tasarım dilini oluşturan ana öğelerini (ışık, renk, vb. ) ve temel planlama kaygılarını genel hatlarıyla tanımak
VI. Geliştirdiği tasarımları sunmak için kullanabileceği farklı metot ve medyaların farkında olmak.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilerin katılım oranının yüksek olması beklenmektedir. Öğrenciler, devam koşullarını yerine getirmek için yarıyıl boyunca derslerin %70'ine devam etmek zorundadır. 14 haftalık dönem içerisinde ilk haftadan on dördüncü haftadaki son derse kadar öğrencilerin derse katılım ve devamı takip edilmektedir. Yani derse 5 defadan fazla katılmayan öğrenciler NA/devamsız olarak duyurulmaktadır.
Öğrencilerin, bu dersin amacına ve öğrenme hedeflerine hakim olmaları için derse devam etmeleri gereklidir. Öte yandan, öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılmaları ve ödevleri zamanında teslim etmeleri beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dersin amacı,, kapsamı ve işleyişinin açıklanması
2) İç mimarlık / İç mekan nedir? Okuma: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp. 12-25 & 26-31 & 38-39 Coles, John & House, Naomi, 2007, The Fundamentals of Interior Architecture, Academia, pp. 46-57
3) Beş duyu ve mekan algısı
4) Tasarım sürecinin başlangıc aşaması olarak konsept ve tasarım yaklaşımları Okuma: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp. 38-45 Anderson, Jane, 2011, Basics Architectural Design, Academia, pp. 46-51
5) Mekan oluşturma ve mekansal ilişkiler ile mekan organizasyonları
6) İç mekan türleri (kamusal ve özel iç mekanlar; konut iç mekanı, ticari iç mekan vb.) Okuma: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp.38-45. (çeviri: Dodsworth, Simon. 2012. AkademikTemeller Dizisi:02 İç Mekan Tasarımın Temelleri, LiteratürYayınları, İstanbul)
6) İç mekanda işlev ve planlama Okuma: Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia, pp. 108-117 Pile, John F., 1994, Interior Design, Harry N. Abrams Publishers, pp. 156-174
7) İç mimarlıkta Işık ve renk Okuma: Coles, John & House, Naomi, 2007, The Fundamentals of Interior Architecture, Academia, pp. 118-145 Gordon, Gary, 2003, Interior Lighting for Designers, John Wiley & Sons, pp. 1-7
8) VİZE
9) Alan gezisi: Mahallenin kentsel dokusunu anlamak (Öğrenciler BAU Kuzey Kampüs'ün yakın çevresini analiz eder ve çevreye ilişkin görseller toplar. Bölgenin kentsel dokusunu anlatan bir kolaj tasarlar ve dönemin ikinci ödevi olarak teslim eder.)
10) İç mimarlıkta malzeme 1 (doğal malzemeler: taş, ahşap vb.)
11) İç mimarlıkta malzeme 2 (yapay malzemeler, bitiş ve detaylar) Okuma: Ballast, David Kent, 2010, Interior Detailing, John Wiley & Sons, pp. 11-18
12) Mobilya ve İç mimarlıkta insan faktörleri
13) Restorasyon, koruma, yeniden işlevlendirme ve sürdürülebilirlik
14) Evrensel tasarım ve kapsayıcı tasarım

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes are being uploaded to Its learning system after the courses.

Diğer Kaynaklar: 1. Kilmer, R. and Kilmer, O. Designing Interiors, Forth Worth: Hardcourt Brace Jovanovich College Publishers, 1992.
2. Pile, John F. Interior Design, New York: Harry Abrams Inc. Publishers, 1995.
3. Dodsworth, Simon, 2009, The Fundamentals of Interior Design, Academia çeviri: Dodsworth, Simon. 2012. AkademikTemeller Dizisi:02 İçMekanTasarımınTemelleri., LiteratürYayınları, İstanbul
4. Grimley, Chris and Mimi Love. 2007. Color, Space, Style. Rockport Publishers. Beverly, USA.
5. Egan, David, Victor Olgyay. Architectural Lighting, Boston, Mc Graw Hill, 2002 (use this source for week 8) 12. Gordon, Gary, 2003, Interior Lighting for Designers, John Wiley & Sons
6. Pile, John F. Color in Interior Design, New York: Mc Graw Hill, 1997
7. Binggeli, Corky, 2003, Building Systems for Interior Designers, John Wiley & Sons

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 18
Ödev 2 % 12
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Arazi Çalışması 1 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 12
Ödevler 2 6
Küçük Sınavlar 3 6
Ara Sınavlar 4 16
Final 5 20
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 1
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 1
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 1
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 1
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 1
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 1