İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1002 | İç Mekan Tasarım Çalışmaları | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ECEM ARSLANAY Öğ.Gör. GÖZDE BODAMYALI NİZAM Öğ.Gör. MERVE DİLARA YILDIRIM Öğ.Gör. ÖZGE GÜR SALEM Öğ.Gör. NAZLI MÜRÜVVET GÜNGEN Öğ.Gör. MERVE AYŞE KÖKLÜ Öğ.Gör. TARIK EMRE KIRHALLI Öğ.Gör. ZEYNEP CEYLAN GEZER ÇATALBAŞ Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Tasarım dergilerinin takibi, gerektiğinde arazi gezileri |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, mekan yaratma ve düzenleme; mekansal nitelikleri tanımlama ve değerlendirmeye yönelik olarak öğrencilerin zihinsel yetilerini ve el becerilerini geliştirmektir. Ayrıca öğrencileri verilen problemlerin çözümlerini araştırmaya teşvik eder ve iç mekan tasarımı kavramı ile tanıştırır. Ders, ayrıca öğrencileri 3- boyutlu biçim ve mekanları algılama ve çizmeye yönelik gerekli becerilerle donatmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenci - Farklı ölçeklerde mekan tanımlama elemanlarını düzenler - 3- Boyutlu uzamda dolaşım ve akış şemaları geliştirir - Ergonomi kavrayışını geliştirir ve bu bilgiyi tasarım çalışmalarında kullanır - Kavramsal çerçeve geliştirir ve kullanıcı ihtiyaçlarını analiz eder - İki yönlü: içeriden dışarıya / dışaradan içeriye düşünme yetisini geliştirerek mekanı biçimlendirir - Farklı medyaları kullanarak projesinin görsel sunumunu hazırlar |
Bu ders kapsamında öğrenciler projeleri ile ilgili kavramsal yaklaşımlar geliştir, bağlamı sorgular, kullanıcı ihtiyaçlarını belirler, program geliştirir, beden-mekan ilişkisi üzerine düşünür, mekansal ilişkiler kurgular ve içeriden dışarıya/dışarıdan içeriye iki yönlü düşünerek mekanı biçimlendirirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje 1 : Öğrenciler için İstasyon | Ev Ödevi: Senaryo oluşturma / gereksinimleri belirleme |
2) | Beden & Hareket & Mekan & İşlev çalışması | Ev Ödevi: Kavram Geliştirme / Malzeme Denemeleri / Analiz & Temsil |
3) | Mekansal Kurgu & Deney(im)ler : Çok İşlevlilik | Ev Ödevi / Jüri hazırlığı: Mekan & Beden |
4) | ARA JÜRİ 1 | |
5) | ANALİZ & TEMSİL üzerine çalışma | PROJE 1 FİNAL JÜRİSİ için hazırlık |
6) | PROJE 1- FİNAL JÜRİSİ | Ev Ödevi: Araştırma & Analiz |
7) | Proje 2: İnviza & Seyir Alanı | Ev Ödevi: Minimum mekan & alan üzerine araştırma |
8) | Tasarım konusu ve ilkeleri üzerine araştırma, analiz | Ev Ödevi: Kavram ve Program Geliştirme |
9) | Tasarım konusu ve ilkeleri üzerine araştırma, analiz | Ev Ödevi: Mekansal İlişkilerin Kurulması, Temsili ve Analizi |
10) | Malzeme & Strüktür Deneyleri | Ev Ödevi / Ara Jüri Hazırlığı: Temsil & Analiz |
11) | ARA JÜRİ 2 (PROJE 2) | |
12) | Deneyler & Denemeler | Ev Ödevi: Developments of the models and drawings |
13) | Deney ve Denemeler | Ev Ödevi: Ön-Teslim Hazırlıkları |
14) | Ön-Teslim | Proje 2 -Teslim Hazırlıkları |
Ders Notları / Kitaplar: | gerektiğinde verilecektir / will be given when necessary. |
Diğer Kaynaklar: | • Bryan Lawson. Design in Mind. Butterworth-Heinemann Ltd., 1994 • Wucius Wong. Principles of Three Dimensional Design. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981 • Smithies, K.W. Principles of Design in Architecture and You. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981 • Wallschlaeger, C and Busic-Snyder, C. Basic Visual Concepts and Principles for Artists, Architects and Designers,1992. • Spuybroek, L. The Architecture of Variation, 2009 • Moussavi, F. The Function of Form, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Projeler | 2 | % 35 |
Ara Juri | 4 | % 0 |
Final | 1 | % 45 |
Juri | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Proje | 13 | 52 |
Ödevler | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 4 | 32 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 258 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 2 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 2 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 3 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 3 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 2 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 2 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 2 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 2 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 1 |