INT1013 Introduction to Design and ArchitectureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT1013 Tasarım ve Mimarlığa Giriş Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY
Dersi Veren(ler): ELİF DEVRİM TOPSAKAL
Öğ.Gör. ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ
Dr. Öğr. Üyesi EFSUN EKENYAZICI GÜNEY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı;
Öğrenciye,

- Mimar/İç Mimar olma farkındalığını vermek,
- “Mimari Yaşam Biçimi” kavramı ile tanışmasını ve irdelemesini sağlamak,
- Yapılı çevre ile ilişki kurma ve ayırt etme özelliklerini geliştirmek ve
- Eleştirel mimari düşünce biçimi kazanmasına olanak vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. “Mimari Yaşam Biçimi” kavramının tanımlanması.

II. Mimarlıkta; “Teori”, “Köken”, “Davranış” ve “Bağlam” kavramlarını açıklaması.

III. Mimarlıkta mekansal boyutları tanıması
III.I. Mekana ait üç boyutu tanıması,
III.II. Mekana ait soyut boyutlar olan “zaman” ve “yaşam” boyutlarını yorumlaması,
III.III. Mekana ait fiziksel üç boyutu, zaman ve yaşam boyutları ile mekansal organizasyon içinde ilişkilendirmesi,

IV. Mimarlıkta “konsept” kavramını tamınlaması,
IV.I. Bir mekansal organizasyona ait mimari konsepti tahmin edebilmesi,
IV.II. Tasarım sürecinde, mimari konsept geliştirme yöntemlerini anlatabilmesi.

V. Mimari tasarıma ait algısal temelleri özetleyebilmesi.

VI. Teknolojik girdilerin tasarım süreci ile olan ilişkisini açıklaması,
VI.I. Mimari tasarımda “Sanal Gerçeklik” ve “Sanal Mekanlar” kavramlarını tanımlaması,
VI.II. Tasarım Sürecinde kullanılan bilgisayar araçlarını ve tekniklerini tanıması.

VII. Mimarlıkta “Yapı” ve “Teknoloji” kavramları arasındaki ilişkiyi analiz etmesi.

VIII. Mimarlıkta araştırma yötemlerini formüle etmesi,
VIII.I. Mimari Literatürde araştırma,
VIII.II. Mimari Uygulama alanında araştırma.

IX. Mimari sunumlarda grup çalışmasını deneyimlemesi.

X. Teorik anlatımlara paralel olarak “Mimari Terminoloji” öğrenmesi.

Dersin İçeriği

1.Bölüm: Mimarlık’a Doğru / 3 saat
2.Bölüm: Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / TEORİ / 2 saat
Mimari Terminoloji-I / 1 saat
Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / KÖKEN / 2 saat
Mimari Terminoloji-II / 1 saat
Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / DAVRANIŞ/2 saat
Mimari Terminoloji –III / 1 saat
Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / BAĞLAM / 2 saat
Mimari Terminoloji –VI / 1 saat
3.Bölüm: Mimari Boyutlar / 2 saat
Mimari Terminoloji –V / 1 saat
4.Bölüm: Mimarlikta Konseptler / 1 saat
Sunumlar / 2 saat
ARASINAV / 3 saat
5.Bölüm: Mimarlıkta Algısal Temeller / 1 saat
Sunumlar / 2 saat
6.Bölüm: Tasarım ve Teknoloji / 2 saat
Sunumlar / 1 saat
7.Bölüm: Yapı ve Teknoloji / 1saat
Sunumlar / 2 saat
8.Bölüm: Mimarlıkta Araştırma Yöntemleri / 2 saat
Sunumlar / 1 saat
Sunumlar / 3 saat
Özet/Değerlendirme / 3 saat

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimarlığa Doğru Ders hakkında genel tanımlamalar. Aşağıdaki konu ve sorular hakkında tartışma ortamının yaratılması: - Mimarlık nedir? - Mimarlık ve ilişkili olduğu disiplinler - Mimar kimdir?
2) Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / TEORİ Mimari Terminoloji - I Vitrivius: (Firmitas-Utilitas-Venustas,) Mimari Akımlara ait Tarihi Çizelgenin İrdelenmesi, Temel Mimari Kuramların Değerlendirilmesi
3) Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / KÖKEN Mimari Terminoloji-II Mimarlığa ait kültürel kökenlerin araştırılması
4) Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / DAVRANIŞ Mimari Terminoloji –III Çevre ve Davranış Kavramlarının irdelenmesi,
5) Teori, Köken, Davranış ve Bağlam / BAĞLAM Mimari Terminoloji –VI Mimarlıkta "Bağlam" kavramının irdelenmesi, örnekler üzerinden tartışılması
6) Mimari Boyutlar Mimari Terminoloji –V Mekansal üç fiziksel boyut ile, psikolojik boyutların (zaman ve yaşam) tanımlanması. Mimari boyutların örnekler üzerinden yorumlanması.
7) Mimarlikta Konseptler Öğrenci Sunumları Mimari tasarım süreçlerindeki mimari konseptlerin tanımlanması, Mimari yapıtların konsept verilerinin okunması.
8) ARA SINAV
9) Mimarlıkta Algısal Temeller Öğrenci Sunumları Aşağıdaki kavramların tanımlanması: - İmge İletişimi, - Görsel gruplama teknikleri, - Gestalt Teorisi.
10) Tasarım ve Teknoloji Öğrenci Sunumları Aşağıdaki kavramların açıklanması: -Sanal Gerçeklik, -Sanal Mekanlar, -Tasarım sürecinde bilgisayar tabanlı araç ve teknikler.
11) Yapı ve Teknoloji Öğrenci Sunumlar "yüzey", "barınak-mekan" ve "strüktür" kavramlarının teknolojik girdiler bağlamında tanımlanması, Enerji ve yapılar, yapısal kod kavramlarının teknoloji çerçevesinde tartışılması.
12) Mimarlık alanında araştırma yöntemleri - I Öğrenci sunumları Mimari kuram ve literatür alanlarında araştırma yöntemleri.
13) Mimarlık alanında araştırma yöntemleri - II Öğrenci sunumları Mimari uygulama alanındaki araştırma yöntemleri.
14) Öğrenci sunumları
15) Öğrenci Sunumları
16) Özet ve Genel dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: none - yok
Diğer Kaynaklar: Arnheim, R., 1977, Dynamics of Architectural Form, University of California Press.

Ching, F., 1996, Architecture, Form Space and Order, New York Van Nostrand Reinhold Company.

Corbusier, Le., 1927, Towards a New Architecture, New York, Dover Publications.

Giedion, Sigfied., 1941, Space, Time and Architecture, Harvard University Press.

Groat, L., Wang, D., 2002, Architectural Research Methods, John Wiley & Sons Inc, New york.

Laborit, H., 1990, İnsan ve Kent,Çeviri: Bertan Onaran, Payel Yayınları, İstanbul.

Nuttgens, Patrick., 1997, The Story of Architecture, Phaidon Press.

Rasmussen, S. E., 1982, Experiencing Architecture, Cambrdige, MIT Press.

Silver, Pete and Mclean, Will., 2008, Introduction to Architectural Technology, Laurence King.

Snyder, James C.,1988, Introduction to Architecture, MIT Press.




Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Sunum 16 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sunum / Seminer 8 7 56
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler