İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT1001 | Temel Tasarım | Güz | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ECEM ARSLANAY Öğ.Gör. GÖZDE BODAMYALI NİZAM Öğ.Gör. MERVE DİLARA YILDIRIM Öğ.Gör. ÖZGE GÜR SALEM Öğ.Gör. NAZLI MÜRÜVVET GÜNGEN Öğ.Gör. MERVE AYŞE KÖKLÜ Öğ.Gör. TARIK EMRE KIRHALLI Öğ.Gör. ZEYNEP CEYLAN GEZER ÇATALBAŞ Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Gerektiğinde arazi gezileri |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçları şu şekilde sıralanabilir: -Öğrencilerin yapılı ve doğal çevreye yönelik algı, duyarlılık ve yaratıcılıklarını geliştirmek -Öğrencilerin temel tasarım kavram ve prensipleri; biçim, mekan ve düzen bileşenleri yoluyla "tasarım" kavramına yaklaşımlarını tanımalrını sağlamak -öğrencilerin yaratıcı düşünme ve eylemde bulunma; mekan ve biçimlerle ilişki kurma yönünde zihinsel ve bedensel becerilerini artırmak ve tasarımlarını duyumsadıklarını, algıladıklarını ve anladıklarını en iyi şekilde aktaracak biçimde sunmalarını sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenci, - Şekil, biçim ve mekana yönelik olarak temel tasarım prensip ve elemanlarının tanır - Tasarım süreçlerini, araç ve yöntemlerini tarifler - Soyut kavramlar üzerinden eleştirel/sezgisel bir düşünce süreci geliştirir. - Mekanı; biçimlerin (t)üretimi, ilişkileri ve kompozisyonu olarak algılamaya yönelik 3-boyutlu algı ve beceriler geliştirir. -Mekanı iki ve üç boyutlu ifade etmeye yönelik farklı sunum beceri ve tekniklerini kullanır - Juriler sırasında tasarım düşüncelerini diğer öğrenci ve öğretim üyelerine sözlü olarak aktarma becerisini geliştirir. |
Bu ders kapsamında biçimin görsel nitelikleri ve dönüşümü, farklı malzemelerin potansiyelleri, mekan tanımlama, atmosfer oluşturma, iç-dış ilişkisi, doğal ve yapılı çevrelerdeki mekan ve biçimlerin algısı ve algılanan ve tasarlananların farklı medyalarla temsili konuları araştırılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | PROJE 1: ORGANİK OBJE 1. Belgeleme-Hazırlık 2. Temsil Teknikleri, Kesit Çalışmaları | |
2) | 1. Malzeme ve Strüktür Analizi 2. Kompozisyon İlkeleri: İki Boyutlu Kompozisyon | Ev Ödevi: Eskiz Çalışması Ev Ödevi: Ortografik Çizim Egzersizi |
3) | 1. Malzeme ve Strüktür Analizi 2. Kompozisyon İlkeleri: İki Boyutlu Kompozisyon 3. Üç Boyutlu Kompozisyon Çalışması | Ev Ödevi/Jüri Hazırlığı: Kompozisyon Çalışmaları (denge, uyum, hareket..) & Temsil |
4) | ARA JÜRİ 1 | |
5) | PROJE 2: HAREKET VE DUYGU 1. Hacim & Kütle 2. Dolu- Boş ilişkisi: Pozitif ve Negatif Mekan | Ev Ödevi: Modüller ile Kompozisyon İlkelerine göre hacim oluşturma |
6) | Atmosfer ve Mekan İlişkisi Mekan Üretimi | Ev Ödevi: Analiz ve Temsil: Atmosfer |
7) | Eylem-Mekan İlişkisi | Ev Ödevi: Renk ve Doku Kurgusu & ARA JÜRİ 2 hazırlığı |
8) | ARA JÜRİ 2 | |
9) | PROJE 3: BİR FİLME "YERLEŞMEK" 1. Eylem-mekan ilişkisi 2. Programı tasarlamak: tasarım & sinema & kurgu | Ev Ödevi: Analiz, değerlendirme, temsil |
10) | Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları | Sahneyi ve atmosferi kurgulamak |
11) | Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları | ODAK: Ölçek ve oran |
12) | Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları | Sahneyi ve atmosferi kurgulamak |
13) | Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları | Sahneyi ve atmosferi kurgulamak |
14) | Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları | JÜRİ HAZIRLIĞI: Ön Teslim için Sunum Tekniklerinin Geliştirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | gerektiğinde verilecektir / will be given when necessary |
Diğer Kaynaklar: | Wucius Wong. Principles of Two Dimensional Design. New York: Wiley, 1972 Wallschlaeger, C and Busic-Snyder, C. Basic Visual Concepts and Principles for Artists, Architects and Designers,1992. Spuybroek, L. Research and Design: The Architecture of Variation, New York: Thames Hudson 2009 Moussavi, F. The Function of Form, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 12 |
Uygulama | 14 | % 18 |
Projeler | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Ara Juri | 2 | % 0 |
Final | 1 | % 45 |
Juri | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 52 |
Proje | 3 | 24 |
Ödevler | 14 | 38 |
Ara Juri | 2 | 16 |
Juri | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 258 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 2 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 2 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 3 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 3 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 3 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 2 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 2 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 3 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 1 |