INT1001 Basic DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT1001 Temel Tasarım Güz 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ECEM ARSLANAY
Öğ.Gör. GÖZDE BODAMYALI NİZAM
Öğ.Gör. MERVE DİLARA YILDIRIM
Öğ.Gör. ÖZGE GÜR SALEM
Öğ.Gör. NAZLI MÜRÜVVET GÜNGEN
Öğ.Gör. MERVE AYŞE KÖKLÜ
Öğ.Gör. TARIK EMRE KIRHALLI
Öğ.Gör. ZEYNEP CEYLAN GEZER ÇATALBAŞ
Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Gerektiğinde arazi gezileri
Dersin Amacı: Bu dersin amaçları şu şekilde sıralanabilir:
-Öğrencilerin yapılı ve doğal çevreye yönelik algı, duyarlılık ve yaratıcılıklarını geliştirmek
-Öğrencilerin temel tasarım kavram ve prensipleri; biçim, mekan ve düzen bileşenleri yoluyla "tasarım" kavramına yaklaşımlarını tanımalrını sağlamak
-öğrencilerin yaratıcı düşünme ve eylemde bulunma; mekan ve biçimlerle ilişki kurma yönünde zihinsel ve bedensel becerilerini artırmak ve tasarımlarını duyumsadıklarını, algıladıklarını ve anladıklarını en iyi şekilde aktaracak biçimde sunmalarını sağlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenci,
- Şekil, biçim ve mekana yönelik olarak temel tasarım prensip ve elemanlarının tanır
- Tasarım süreçlerini, araç ve yöntemlerini tarifler
- Soyut kavramlar üzerinden eleştirel/sezgisel bir düşünce süreci geliştirir.
- Mekanı; biçimlerin (t)üretimi, ilişkileri ve kompozisyonu olarak algılamaya yönelik 3-boyutlu algı ve beceriler geliştirir.
-Mekanı iki ve üç boyutlu ifade etmeye yönelik farklı sunum beceri ve tekniklerini kullanır
- Juriler sırasında tasarım düşüncelerini diğer öğrenci ve öğretim üyelerine sözlü olarak aktarma becerisini geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında biçimin görsel nitelikleri ve dönüşümü, farklı malzemelerin potansiyelleri, mekan tanımlama, atmosfer oluşturma, iç-dış ilişkisi, doğal ve yapılı çevrelerdeki mekan ve biçimlerin algısı ve algılanan ve tasarlananların farklı medyalarla temsili konuları araştırılacaktır.


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) PROJE 1: ORGANİK OBJE 1. Belgeleme-Hazırlık 2. Temsil Teknikleri, Kesit Çalışmaları
2) 1. Malzeme ve Strüktür Analizi 2. Kompozisyon İlkeleri: İki Boyutlu Kompozisyon Ev Ödevi: Eskiz Çalışması Ev Ödevi: Ortografik Çizim Egzersizi
3) 1. Malzeme ve Strüktür Analizi 2. Kompozisyon İlkeleri: İki Boyutlu Kompozisyon 3. Üç Boyutlu Kompozisyon Çalışması Ev Ödevi/Jüri Hazırlığı: Kompozisyon Çalışmaları (denge, uyum, hareket..) & Temsil
4) ARA JÜRİ 1
5) PROJE 2: HAREKET VE DUYGU 1. Hacim & Kütle 2. Dolu- Boş ilişkisi: Pozitif ve Negatif Mekan Ev Ödevi: Modüller ile Kompozisyon İlkelerine göre hacim oluşturma
6) Atmosfer ve Mekan İlişkisi Mekan Üretimi Ev Ödevi: Analiz ve Temsil: Atmosfer
7) Eylem-Mekan İlişkisi Ev Ödevi: Renk ve Doku Kurgusu & ARA JÜRİ 2 hazırlığı
8) ARA JÜRİ 2
9) PROJE 3: BİR FİLME "YERLEŞMEK" 1. Eylem-mekan ilişkisi 2. Programı tasarlamak: tasarım & sinema & kurgu Ev Ödevi: Analiz, değerlendirme, temsil
10) Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları Sahneyi ve atmosferi kurgulamak
11) Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları ODAK: Ölçek ve oran
12) Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları Sahneyi ve atmosferi kurgulamak
13) Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları Sahneyi ve atmosferi kurgulamak
14) Mekan Dizini /Akışı Malzeme Araştırmaları JÜRİ HAZIRLIĞI: Ön Teslim için Sunum Tekniklerinin Geliştirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: gerektiğinde verilecektir / will be given when necessary
Diğer Kaynaklar: Wucius Wong. Principles of Two Dimensional Design. New York: Wiley, 1972
Wallschlaeger, C and Busic-Snyder, C. Basic Visual Concepts and Principles for Artists, Architects and Designers,1992.
Spuybroek, L. Research and Design: The Architecture of Variation, New York: Thames Hudson 2009
Moussavi, F. The Function of Form, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 12
Uygulama 14 % 18
Projeler 1 % 0
Ara Sınavlar 2 % 25
Ara Juri 2 % 0
Final 1 % 45
Juri 1 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 52
Proje 3 24
Ödevler 14 38
Ara Juri 2 16
Juri 1 8
Final 1 8
Toplam İş Yükü 258

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, 2
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, 3
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, 3
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, 3
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, 2
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, 2
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, 3
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, 1