INT1001 Basic DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT1001 Temel Tasarım Güz 2 6 5 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SELEN SUPHİYE KANDEMİR
Öğ.Gör. NAGEHAN YAĞMUR ŞİMŞEK SÖNMEZ
Öğ.Gör. ECEM ARSLANAY
Öğ.Gör. NAZLI MÜRÜVVET GÜNGEN
Dr. Öğr. Görevlisi TARIK EMRE KIRHALLI
Dr. Öğr. Üyesi ŞEVKİYE MERVE TAŞOZ
Dr. Öğr. Üyesi HANDE TULUM
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN
Dersin Amacı: Bu dersin amaçları;
• Temel tasarım ilkeleri ve öğeleri konusunda bir anlayış geliştirmek,
• İç mimarlıkta mekânsal, görsel ve malzeme keşfi için bir temel sağlamak,
• Tasarım süreçlerinde yaratıcı problem çözme yeteneğini geliştirmek ve eleştirel düşünmeyi teşvik etmek, • Eskizleme, teknik çizim ve model yapımında el becerilerini geliştirmek,
• Tasarım stüdyosunun yinelemeli doğasını kavrayarak, tasarım sürecinde ısrar, direnç ve sürekli iyileştirme anlayışını kazandırmak,
• Tasarım fikirlerini etkili bir şekilde sunabilmek için iletişim becerilerini geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel tasarım unsurlarını ve tasarım süreci yöntemlerini anlayabilir.
2. Temel iki boyutlu ve üç boyutlu kompozisyonlarda tasarım ilkelerini uygulayabilir.
3. Tasarım problemlerini analiz edebilir.
4. Tasarım problemlerine yönelik kompozisyonel ve kavramsal unsurları yansıtan yaratıcı çözümler geliştirebilir.
5. Soyut kavramları eleştirel ve yansıtıcı düşünce süreçleri ile somut tasarım çözümlerine dönüştürebilir.
6. Işık, yapı ve malzeme ile sezgisel ve eleştirel keşifler yaparak deneyimleyebilir ve anlayabilir.
7. Kendi çalışmalarını ve akranlarının çalışmalarını eleştirerek bir tasarımın etkinliğini değerlendirebilir.
8. Tasarım fikirlerini eleştirilerde etkili bir şekilde sunabilmek için uygun tasarım terminolojisini kullanarak sözlü iletişim becerilerini geliştirebilir.
9. İki ve üç boyutlu formlarda çizim ve model yapma yoluyla sunum tekniklerini uygulayabilir.

Dersin İçeriği

Bu stüdyo, tasarım ilkeleri üzerine yapılan deneylerle başlar ve ifadeleri 2D ve 3D kompozisyonlara dönüştürür. Bu kompozisyonlar, ölçeğin detay, malzeme ve yapı üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla giderek küçülen ölçeklerde modelleme yoluyla daha da geliştirilir. Öğrenciler ayrıca, mekânlardaki atmosferleri ve duyguları şekillendirmede ışık ve malzeme gibi tasarım unsurlarının rolünü incelerler. Stüdyo, insan ölçeğinde yapılan deneylerle sona erer ve bireysel eleştiriler, grup eleştirileri, bireysel çalışmalar, sunumlar, saha çalışmaları, alan gezileri ve vaka incelemeleri (örnek inceleme) gibi yöntemler aracılığıyla INT1002 Tasarım Çalışmaları stüdyosuna hazırlık yapar. Stüdyo, öğrencilerden bir süreç portföyü oluşturmalarını gerektirir ve bu, arşivleme ile öz değerlendirmeyi teşvik eder. Bu portföy, ilerlemeyi takip etmeye yardımcı olurken, ileriki dönemlerde profesyonel portföylerin oluşturulması için bir temel niteliği taşır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GİRİŞ: Dersin amacı, kapsamı ve metodolojisinin açıklanması PROJE 1: Tanım & düşünme & başlangıç
2) PROJE 1: İki boyutlu kompozisyon çalışmaları Kompozisyon çalışmaları Poster & kolaj
3) PROJE 1: İki ve üç boyutlu kompozisyon çalışmaları Kompozisyon çalışmaları Maket Değerlendirme 1’e hazırlık Portfolyo teslimine hazırlık
4) DEĞERLENDİRME 1 (jüri) +PORTFOLYO Teslimi Revizyonlar
5) PROJE 1: İki ve üç boyutlu kompozisyon çalışmaları Stüdyo kritikleri Değerlendirme 2’ye hazırlık Portfolyo teslimine hazırlık
6) DEĞERLENDİRME 2 (jüri) +PORTFOLYO Teslimi Final Jürisi’ne hazırlık
7) FİNAL JÜRİSİ (PROJE 1)
8) PROJE 2: Tanım & düşünme & başlangıç Tasarım problemi üzerine düşünme & çalışma
9) PROJE 2: Bağlam & Beden & Atmosfer Proje geliştirme Fikrin geliştirilmesi Ara Değerlendirme’ye hazırlık Portfolyo teslimine hazırlık
10) ARA DEĞERLENDİRME (jüri) +PORTFOLYO Teslimi Revizyonlar
11) PROJE 2: Değerlendirme & Analiz & Temsil Revizyonlar
12) PROJE 2: Değerlendirme & Analiz & Temsil Revizyonlar Ön Değerlendirme’ye hazırlık
13) ÖN DEĞERLENDİRME Son hazırlıklar
14) PROJE 2: Değerlendirme & Analiz & Temsil Revizyonlar Final Jürisi’ne hazırlık Portfolyo teslimine hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: gerektiğinde verilecektir / will be given when necessary
Diğer Kaynaklar: 1. Wong, W. Principles of Two Dimensional Design. New York: Wiley, 1972
2. Wong, W. Principles of Form and Design. New York: Wiley, 1993
3. Wallschlaeger, C and Busic-Snyder, C. Basic Visual Concepts and Principles for Artists, Architects and Designers, Iowa: Brown, 1992.
4. Moussavi, F. The Function of Form, 2009.
Coursera:
5. “Making-Architecture” Course
https://www.coursera.org/learn/making-architecture/home
6. “Fundamentals of Graphic Design” Course
https://www.coursera.org/programs/full-access-0sj9t/learn/fundamentals-of-graphic-design?authProvider=bahcesehir&collectionId=skill~communication-design&source=search

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 14 % 20
Ara Sınavlar 5 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 8 72
Ara Sınavlar 5 10 50
Final 1 22 22
Toplam İş Yükü 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, 1
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, 4
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, 2
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, 1
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, 2
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. 1
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur,