MAT4069 Statistics with ComputersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT4069 Bilgisayar ile İstatistik Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere temel düzeyde betimsel ve yordamsal istatistikleri tanıtmaktır. Böylece öğrenciler, yaygın olarak kullanılan istatistiksel tekniklere aşina olacaklar ve bir istatistik yazılımı olan SPSS’i kullanma becerilerini geliştime olanağı bulacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İstatistiğin yerini açıklayabilecektir.
2. Bir araştırma problemi verildiğinde uygun istatistik tekniğine karar verebilecektir.
3. İstatistiksel verileri düzenleyebilecektir.
4. SPSS'i amacı doğrultusunda kullanabilecektir.
5. Bir araştırma için toplanan verileri araştırma problemlerine uygun bir biçimde analiz edecektir.
6. İstatistik analizi sonuçlarını yorumlayabilecektir.
7. İstatistiksel analizleri değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, araştırmalar için temel istatistik konularını, SPSS uygulamaları ile birlikte içermektedir. Bu konular, verilerin düzenlenmesi, merkezi dağılım ve değişkenlik ölçüleri, hipotez test etme, korelasyon, basit regresyon ve varyans analizi ile ki-kare dağılımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Ders Tanıtımı - Konu Listesi - Ders İşlenişi - Akademik Takvim Hakkında Bilgilendirme Tanışma
2) İstatistiğe Giriş: Veri, Parametre, Değişken, Belirtici İstatistikler
3) SPSS'e Giriş: SPSS Menüleri, SPSS'e Veri Girişi
4) SPSS'e Giriş: SPSS Menüleri, SPSS'e Veri Girişi
5) Verilerin Betimlenmesi: Frekans Dağılımı, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri
6) Veri Analizi İçin Sayısal Yöntemlere (Parametrik Testler) giriş
7) Bağımlı İki Örnek t-testi, Bağımsız İki Örnek t-testi ve SPSS'de Uygulanması
8) Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA) ve SPSS'de Uygulanması
9) Tek Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA) ve SPSS'de Uygulanması
10) Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) ve SPSS'de Uygulanması
11) Parametrik Olmayan İstatistikler
12) Parametrik Olmayan İstatistikler
13) Testlerin Geçerlik ve Güvenirliklerinin Hesaplanması
14) Testlerin Geçerlik ve Güvenirliklerinin Hesaplanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moore, D. S. (2009). Basic Practice of Statistics. New York: W.H. Freeman.
SPSS software for your own computer.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 25 25
Ödevler 2 15 30
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak 5
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak 5
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek 4
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek 4
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak 4
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 3
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak 3
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak 3
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak 3
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4