Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Risk ve sigorta kavramları. Sigorta türlerine giriş. |
|
2) |
Mal ve kaza sigortaları, sağlık sigortaları. Sigortacılıkta ters seçki, moral tehlike ve suistimal kavramları. |
|
3) |
Olasılık teorisi tekrarı. Kesikli ve sürekli rastlantı değişkenleri ve dağılım fonksiyonları. |
|
4) |
Konum ve dağılma ölçümleri.Beklenen değer ve moment fonksiyonları. |
|
5) |
Hayat dışı sigortalarında kullanılan istatistiksel dağılımlar. Normal dağılım ve Merkez Limit Teoremi. |
|
6) |
Poisson, üstel, pareto, lognormal ve negative binom dağılımlarının aktüeryada uygulamaları. |
|
7) |
Nokta tahminleri ve moment yöntemi. Maksimum olabilirlik yöntemi ve güven aralıkları. Veriye dağılım uydurma yöntemleri. |
|
8) |
Muafiyet ve hasar fazlası. Enflasyonun muafiyetli sigortalara etkisi. |
|
9) |
Risk primi tanımı. Hasar frekansı ve hasar tutarı dağılımları, toplam hasar dağılımları. |
|
10) |
Temel risk süreci. Toplam hasar dağılımının Normal dağılımla yaklaşımı. |
|
11) |
Tek dönemde iflas oalsılığı. prim yüklemesinin, başlangıç rezervinin ve portföy büyüklüğünün iflas olasılığına etkisi. |
|
12) |
Reasürans ve reasürans türleri. |
|
13) |
Reasüransın iflas olasılığına etkisi. |
|
14) |
Uygulama örnekleri. Trafik, yangın ve sağlık uygulamları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
5 |
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
5 |
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
4 |
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
4 |
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
4 |
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
3 |
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
3 |
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
3 |
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
3 |
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
3 |