MAT4061 Mathematics for Finance and ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT4061 Finans ve Yönetim Matematiği Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, finans matematiğinin temel kavramları ve bu kavramların finansal modellemede nasıl uygulanacağının gösterilmesidir. Ders, fiyatlama, süre hesaplamaları, aktif/pasif yönetimi, yatırım gelirleri, bütçeleme ve nakit akışlarını ve farklı yatırım alternatiflerinin kıyaslanması ile fayda teorisi kavramının anlaşılmasını amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler dersin sonunda, paranın zaman değerini hesaplamayı, ödeme dizilerinin(anuitelerin) peşin ve birikimli değerlerini hesaplamayı, farklı anuite türlerini öğrenecek, kredi uygulamları ve amortisman türlerini hesaplamayı bilecektir. Bunun yanısıra yatırım alternatiflerini değerlendirebilecek, başabaş noktası ve hassasiyet analizleri yapabilecektir.

Dersin İçeriği

Paranın zaman değeri, faiz türleri, nakit akışı hesapları, anuite hesapları, ertelenmiş anuiteler, borçlanma ve borç verme modelleri, verim, amortisman modelleri, iç ve dış verim hesapları, yatırım gelirlerinin karşılaştırması, başa baş noktası ve hassasiyet hesapları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Paranın zaman değeri, faiz ve nakit akışı.
2) Nominal ve efektif faiz ve iskonto oranları.
3) Para akışlarının bügünkü değeri ve gelecekteki değer hesaplamaları.
4) Anuite hesapları; peşin değer, birikimli değer. Ertelenmiş anuiteler. Kredi uygulamaları.
5) Genel anuiteler. Sürekli ve artan anuiteler.
5) Yatırım verimi oranı.
7) Geri ödeme modelleri.
8) Amortisman tablosu ve itfa fonu.
9) Para-zaman ilişkisi uygulamaları.
10) Şimdiki, gelecekteki ve yıllık değerlemelerin farklı getiri varsayımları altında hesaplanması.
11) İç verim, dış verim oranları ve uygulamları.
12) Yatırım Alternatiflerinin Karşılaştırması
13) Başabaş Noktası ve Hassaslık Analizi
14) Fayda Teorisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Theory of Interest, Stephen G. Kellison, Irwin Series
Diğer Kaynaklar: An Introduction to the Mathematics of Finance, J.J. Mc Cutcheon, W.F. Scott, Butterworth, Heinmann.

Engineering Economy, 13th Edition, William G. Sullivan, Elin M. Wicks, James T.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 2 5 10
Ara Sınavlar 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak 5
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak 5
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek 4
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek 4
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak 4
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek 5
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak 4
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak 4
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak 4
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4