Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hayat ürünlerinin yakın ve uzun dönem finansal planlamadaki rolü. |
|
2) |
Basit ve bileşik faizin tanımı. Peşin ve birikim değerleri hesabı. Faiz türleri arası eşdeğerlilik. |
|
3) |
Kesin anuiteler, dönem başı, dönem sonu ve sonsuz ödemeli anuiteler. |
|
4) |
Yaşam fonksiyonları ve yaşam tablolarına giriş. Yaşam tabloları türleri. Temel ölüm ve yaşam olasılıkları ve mortalite fonksiyonları. |
|
5) |
Ölüme ve hayata bağlı temel ürünler. Tam hayat,süreli hayat, karma hayat sigorta ürünleri ile dönem başı, dönem sonu ve ertelenmiş yaşama bağlı anuitelerin tanımı. |
|
6) |
Vafata ve hayata bağlı ürünlerin saf primler. |
|
7) |
Yaşam sigortalarının birikimli değerleri. Komütasyon fonksiyonlarına giriş. |
|
8) |
Tek ve yıllık primlerin komütasyon fonksiyonları cinsinden tanımlanmaları. |
|
9) |
Özel hayat sigortası ürünleri. Prim iadeli, aile ürünleri, artan ödemeli ürünler. |
|
10) |
Saf prim rezervler. Excel üzerinden rezerv hesapları. |
|
11) |
İleri ve geriye dönük rezerv tanımlamaları. Fackler birikim formülü. |
|
12) |
İştira değerlerine bağlı opsiyonlar. |
|
13) |
Brüt primler. |
|
14) |
Mortalite, faiz ve masraf farklılıklarından oluşacak kar/zarar hesapları. Senaryo analizleri. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Life contingencies. Neill, A. Heinemann, 1977. 452 pages. ISBN: 0434914401
|
Diğer Kaynaklar: |
Modern actuarial theory and practice. Booth, P. M.; Chadburn, R. G.; Cooper, D. R. et al. Chapman & Hall, 1999. 716 pages. ISBN: 0849303885
Life assurance mathematics. Scott, W. F. Heriot-Watt University, 1999. 343 pages.
The analysis of mortality and other actuarial statistics. Benjamin, B.; Pollard, J. H. 3rd ed. Institute and Faculty of Actuaries, 1993. 519 pages. ISBN: 0901066265
-Actuarial mathematics. Bowers, N. L.; Gerber, H. U.; Hickman, J. C. et al. 2nd ed. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
5 |
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
5 |
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
4 |
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
4 |
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
4 |
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
3 |
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
3 |
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
3 |
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
4 |
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
4 |