MAT4056 GeometryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT4056 Geometri Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel program bileşeni yoktur.
Dersin Amacı: Matematiksel analiz metotlarının geometriye uygulanmasının öğretimi. Eğrilerin ve yüzeylerin analizini kullanarak görülen herhangi bir cismin matematiksel ifadesini tespit etme ve bundan yola çıkarak cisim ve çevresindeki uzayın özelliklerini saptayabilme becerisinin elde edilmesini sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Matematiğe yakın başka disiplinlerde, özellikle de Teorik Fizik alanındaki çalışmalara adapte olabilir.
Temel Geometri bilgisi edinmek.

Dersin İçeriği

Analitik geometrinin temelleri, afin uzayları ve koordinat sistemleri, Öklid uzayı ve koordinat sistemleri düzlem ve uzayda, uzayda doğrular, trigonometri ve kutupsal silindirik, ve küresel koordinatların tekrarı, 3-boyutta doğrular ve düzlemler, konikler hakkında temeller, uzay ve silindirlerde yüzeyler, surface of revolutions, kuadratic yüzeyler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Analitik Geometri konularının hatırlatılması.
2) Afin uzayları ve afin koordinat sistemleri
3) Öklid uzayı ve düzlem ve uzayda Öklid koordinat sistemleri
4) uzayda doğrular, trigonometri ve kutupsal, silindirik, küresel koordinatların tekrarı
5) uzayda doğrular, trigonometri ve kutupsal, silindirik, küresel koordinatların tekrarı
6) 3-boyutta doğru ve yüzeyler
7) 3 Boyutlu Öklidyen Uzayda Eğri Kavramı veTeğet, ve Normal Vektörler.
8) Konikler
9) Uzayda yüzeyler
10) Silindirler
11) Dönel yüzeyler
12) Dönel yüzeyler
13) Kuadratic yüzeyler
14) Kuadratik yüzeyler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Schaum’s Outline of Theory and Problems of Geometry (Martin Lipschultz)
Diğer Kaynaklar: 1. iki ve Üç boyutlu Uzaylarda Dönüşümler ve geometriler,Prof.Dr.H.Hilmi Hacısalihoğlu,Ankara Üniversitesi,Fen fakültesi,Ocak 1998.
2. Kinematik dersleri, H.R.MÜLLER,Çevirenler: Esat EGESOY ve Maide ORUÇ, Ankara Üniversitesi,Fen Fakültesi,1963.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 2 % 20
Seminer 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 200
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 150
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 200

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak 5
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak 5
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek 4
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek 4
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak 4
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek 2
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak 5
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak 3
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak 3
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4