MAT4051 Advanced Complex AnalysisBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT4051 İleri Kompleks Analiz Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisinin bazı ileri konularını öğretmek ve uygulamalarını yapmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Rezidü teoremi ve rezidü teoreminin reel integrallerin hesaplanmasına uygulanmasını kavrayabilme.

Konform tasvir teorisinin genel ilkelerini açıklayabilme.

Laplace ve Fourier Dönüşümlerini kavrayabilme.

Dersin İçeriği

Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi.
Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları.
Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri.
Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü.
Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü.
Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı.
Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi.
Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri.
Riemann Tasvir Teoremi.
Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü.
Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar.
Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği.
Laplace Dönüşümü.
Fourier Dönüşümü.Final sınavı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi.
2) Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları.
3) Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri.
4) Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü.
5) Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü.
6) Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı.
7) Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi.
8) Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri.
9) Riemann Tasvir Teoremi.
10) Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü.
11) Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar.
12) Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği.
13) Laplace Dönüşümü.
14) Fourier Dönüşümü.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A.I. Markushevich “Theory of Functions of a Complex Variable”
Ruel V. Churchill, James Ward Brown, “Complex variables and applications”
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ödev 7 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 7 2 14
Ara Sınavlar 2 10 20
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.