FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT4051 | İleri Kompleks Analiz | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisinin bazı ileri konularını öğretmek ve uygulamalarını yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Rezidü teoremi ve rezidü teoreminin reel integrallerin hesaplanmasına uygulanmasını kavrayabilme. Konform tasvir teorisinin genel ilkelerini açıklayabilme. Laplace ve Fourier Dönüşümlerini kavrayabilme. |
Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi. Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları. Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri. Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü. Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü. Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı. Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi. Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri. Riemann Tasvir Teoremi. Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü. Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar. Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği. Laplace Dönüşümü. Fourier Dönüşümü.Final sınavı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi. | |
2) | Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları. | |
3) | Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri. | |
4) | Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü. | |
5) | Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü. | |
6) | Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı. | |
7) | Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi. | |
8) | Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri. | |
9) | Riemann Tasvir Teoremi. | |
10) | Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü. | |
11) | Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar. | |
12) | Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği. | |
13) | Laplace Dönüşümü. | |
14) | Fourier Dönüşümü. |
Ders Notları / Kitaplar: | A.I. Markushevich “Theory of Functions of a Complex Variable” Ruel V. Churchill, James Ward Brown, “Complex variables and applications” |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |