MAT4051 Advanced Complex AnalysisBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT4051 İleri Kompleks Analiz Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisinin bazı ileri konularını öğretmek ve uygulamalarını yapmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Rezidü teoremi ve rezidü teoreminin reel integrallerin hesaplanmasına uygulanmasını kavrayabilme.

Konform tasvir teorisinin genel ilkelerini açıklayabilme.

Laplace ve Fourier Dönüşümlerini kavrayabilme.

Dersin İçeriği

Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi.
Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları.
Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri.
Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü.
Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü.
Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı.
Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi.
Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri.
Riemann Tasvir Teoremi.
Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü.
Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar.
Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği.
Laplace Dönüşümü.
Fourier Dönüşümü.Final sınavı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rezidü Kavramı, Rezidü Teoremi.
2) Rezidü Teoreminin Reel İntegrallerin Hesaplanmasına Uygulamaları.
3) Argüman İlkesi, Rouche ve Hurwitz Teoremleri.
4) Sonsuz Çarpımlar, Weierstrass Formülü.
5) Tam ve Meromorf Fonksiyonların Sonsuz Çarpım Şeklinde Gösterimi, Mittag-Leffler Formülü.
6) Analitik Devam Kavramı, Regüler Bir Fonksiyonun Analitik Devamı.
7) Analitik Devam için Weierstrass Yöntemi.
8) Konform Tasvirler Teorisinin Genel Prensipleri.
9) Riemann Tasvir Teoremi.
10) Riemann-Schwarz Simetriklik Prensibi, Christoffel- Schwarz Formülü.
11) Cauchy Çekirdeği ile İfade Edilebilen Fonksiyonlar.
12) Parametreye Bağlı Bir İntegralin Regülerliği.
13) Laplace Dönüşümü.
14) Fourier Dönüşümü.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A.I. Markushevich “Theory of Functions of a Complex Variable”
Ruel V. Churchill, James Ward Brown, “Complex variables and applications”
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ödev 7 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 7 2 14
Ara Sınavlar 2 10 20
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek