MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT3053 | Matematik Bilimleri için Ağ Teknolojileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere kreatif, etkileşimli, eğitsel ve iyi-tasarlanmış web sitesi geliştirme bilgisini sağlamaktır. Diğer bir amaç ise, kavramsal ve görsel olarak çekici, kolaylıkla gezinilebilen, ve işlevsel web sayfaları oluşturabilmek için gereken teknik ve artistik bilgiyi öğrenciye vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir web sitesi hakkında, grafik tasarım prensipleri yönünden yorumda ve eleştride bulunabilecekler, 2. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik web ve arayüz tasarım prensiplerini uygulayarak bir web sayfa tasarlar ve yürütebilecekler, 3. Stil, link, tablo, çoklu ortam ve grafikler kullanarak bir web sitesini düzenleyebilecekler, 4. HTML, CSS ve Javascript kullanarak kaspamlı web siteleri tasarlayabilecekler, 5. Internet tarayıcısı ve ortamının tasarım sürecine olan etkilerini keşfedebilecekler, 6. Dreamweaver yazılımı kullanarak tipik bir web sayfası geliştirebilecekler. |
Ders şu konu başlıklarını içerecektir: HTML(5), CSS(3), ve JavaScript. Öğrenciler ayrıca, Dreamweaver gibi web araçlarını, Photoshop gibi statik görüntü düzenleme araçlarını ve Flash gibi hareketli görüntü düzenleme araçlarını giriş seviyesinde kullanmayı öğreneceklerdir. Kullanılabilirlik, erişilebilirlik ve web standartları üzerine ayrıca yoğunlaşılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web tasarımına giriş Grafik tasarım öğelerine giriş |
|
2) | Grafik tasarım ilkeleri | |
3) | Grafik tasarım öğeleri | |
4) | Web tasarımına genel bir bakış (Kullanılabilirlik, Erişilebilirlik, Anlaşılabilirlik, Navigasyon, Tutarlılık, Uyumluluk, vb.) | |
5) | Web tasarımına genel bir bakış (Kullanılabilirlik, Erişilebilirlik, Anlaşılabilirlik, Navigasyon, Tutarlılık, Uyumluluk, vb.) | |
6) | Web sayfası tasarımı (Tarayıcılara giriş, Görsel gerçekleme motorları, tablolar ve katmanlar) | |
7) | Web sayfası tasarımı (Stil sayfalarına giriş) | |
8) | Web sayfası tasarımı (Javascript'e giriş) | |
9) | Web sayfası tasarımı (HTML5 and CSS3) | |
10) | Tekrar | |
11) | Renk teorisi, Photoshop’a giriş Photoshop araçları, Görüntü dosya tipleri Görüntü düzeltme |
|
12) | Flash temel ilkeleri Flash kütüphane kullanımı, semboller, film yaratımı |
|
13) | Sahne uygulama ve çalışmaları | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | o Pfaffenberger, B. (2004). HTML, XHTML, and CSS bible. E-book: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ o Horton, S. (2000). Web teaching guide, London: Yale Unv. Press. [See also http://www.webteachingguide.com/] o Lane, J. (2008). Foundation Website Creation with CSS, XHTML, and JavaScript. E-book: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ o Lynch, P.L., & Horton, S. (2002). Web Style Guide: Basic Design Principles for Creating Web Sites, http://www.webstyleguide.com/index.html?/contents.html |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | 4 |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | 2 |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | 3 |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 3 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | 3 |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | 5 |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | 3 |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | 2 |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | 3 |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | 2 |