MAT3008 Complex AnalysisBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT3008 Kompleks Analiz Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜREYYA AKYÜZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kompleks analiz özellikle analitik veya kompleks, türevli fonksiyonlar üzerinde çalışır. Bu ders, tek değişkenli kompleksanalitik fonksiyonların teorisini kavratmayı amaçlar. Temel aritmetik ve kompleks sayıların geometrisi ile başlanır ve Cauchy-Riemann denklemleri ve Cauchy integral formülü ile sürdürülür. Analitik fonksiyonların kuvvet seri gösterimleri ve temel rezidü teoremleri ile tamamlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o Türev ve Cauchy Riemann denklemlerini kullanabilir.
o Doğrusal integraller ve Cauchy integral teoreminin uygulamalarını kavrayabilir.
o Analitik fonksiyonlar için Cauchy’integral formulünü hesaplayabilir.
o Laurent serilerini kullanabilir.
o Rezidü teoremleri ile integral hesaplayabilir.
o Rouché teoreminin uygulamalarını kavrayabilir.

Dersin İçeriği

Bu dersde Kompleks sayıların temel konularını tartışacaktır. Temel fonksiyonlar; türev ve CauchyRiemann denklemleri; Cauchy integral teoremi; Morera teoremi; analitik fonksiyonların sıfırları; Maksimum ve minimum ilkesi; Cebrin temel teoremi; Laurent serileri; Tekil izole noktaların sınıflandırılması ; rezidü teoremi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kompleks Sayılar, Riemann küresi, Sayı Dizileri ve Serileri.
2) Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar, Limit, Süreklilik.
3) Kompleks Değişkenli Fonksiyonun Türevi, Cauchy-Reimann Koşulları, Analitik Fonksiyon.
4) Türevin Modülü ve Argümanının Geometrik Anlamı, Konform Tasvir Kavramı.
5) Lineer-Kesirli Dönüşüm Dönüşüm ve Özellikleri.
6) Bazı Temel Fonksiyonların Tasvir Özellikleri.
7) Kompleks Değişkenli Fonksiyonun İntegrali ve Eğrisel İntegrallerle İlişkisi, Newton-Leibnitz Formülü, Cauchy İntegral Teoremi.
8) Cauchy İntegral Formülü,Türevler İçin Cauchy İntegral Formülü, Cuchy Tipli İntegral. Arasınav I
9) Analitik Fonksiyon Dizileri ve Serileri, Weierstrass Teoremi,Morera Teoremi.
10) Kuvvet Serileri, Abel Teoremi, Cauchy-Hadamard Formülü, Cauchy Eşitsizliği, Liouville Teoremi.
11) Teklik Teoremi, Maksimum Modül Prensibi ve Schwarz Lemması.
12) Laurent Serisi, Katsayılar için Cauchy Formülü.
13) Analitik Fonksiyonun Sıfırları ve Mertebeleri.
14) Ayrık Tekil Noktalar. Kutup ve Esaslı Tekil Nokta, Riemann, Casoratti- Weierstrass ve Picard Teoremleri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Fundamentals of Complex Analysis with Applications to Engineering and Science (third edition)”, by E. B. Saff and A.D. Snider. Pearson Education, Inc.
Diğer Kaynaklar: A.I. Markushevich “Theory of Functions of a Complex Variable”, “Complex variables and applications” Ruel V. Churchill,

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Küçük Sınavlar 5 % 15
Ara Sınavlar 2 % 45
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 5 3 15
Ara Sınavlar 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak 5
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak 5
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek 5
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek 4
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak 4
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak 3
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4